טוויטר: עלייה קלה בלבד במספר המשתמשים; המנייה צנחה ב-10%

בעוד שפייסבוק ממשיכה לנסוק, מספר המשתמשים הפעילים בטוויטר עלה ברבעון בפחות מאחוז בלבד - מה שהביא לאכזבה מצד המשקיעים ● לעומת זאת, ההכנסות עלו וההפסד הנקי ירד

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: Cellanr, מתוך ויקיפדיה

המנייה של טוויטר (Twitter) ירדה אמש (ג') בוול-סטריט, במסחר שלאחר סגירת הבורסה, ב-10%, מאחר שהנתונים אודות מספר המשתמשים לא היו לשביעות רצונם של המשקיעים. ההכנסות אמנם עלו וההפסדים קטנו, אבל העלייה בכמות המצייצים ברבעון השני של השנה המשיכה להתנהל בעצלתיים, בעוד שהמשקיעים רוצים לראות גידול מהיר יותר.

מספר המשתמשים הפעילים של טוויטר עמד בתום הרבעון על 313 מיליון לעומת 310 מיליון ברבעון הראשון של השנה – עלייה של פחות מ-1%.

החברה סיימה את המחצית הראשונה של 2016 עם גידול של 10.36% בהוצאות ל-1.34 מיליארד דולר וזינוק של 27.51% ברווח הנקי ל-1.2 מיליארד. על רקע מספרים אלה, ההפסד התפעולי צנח ב-47.59% ל-145.49 מיליון דולר וההפסד הנקי – ב-37.5% ל-186.95 מיליון.

ברבעון השני רשמה טוויטר תוצאות דומות: ההוצאות הכלליות גדלו ב-8.68% ל-688.33 מיליון דולר וההכנסות עלו ב-19.82% ל-99.58 מיליון. ההפסד הנקי של החברה פחת ב-21.55% ל-107.22 מיליון דולר וההפסד למנייה – ב-28.57% ל-15 סנט.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות גדלו ב-21.08% ל-202.97 מיליון דולר, הרווח הגולמי גדל ב-19.19% ל-398.99 מיליון והרווח הגולמי השולי הגיע ל-66.28%. ההוצאות התפעוליות גדלו ב-32.7% ל-485.37 מיליון וההפסד התפעולי ירד ב-34.07% ועמד על 86.38 מיליון.

ג'ק דורסי, ממייסדי ומנכ"ל טוויטר, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "היה זה רבעון שבו קידמנו בצורה יפה את התוכנית העסקית של החברה. אנחנו בטוחים בתוכנית הזו והדבר בא לידי ביטוי בגידול בתנועה ובמספר המשתמשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים