מקלדת SwiftKey מפיצה נתונים פרטיים לזרים

באג באפליקציית המקלדת העיקרית של החברה מציג חיזוי השייך למשתמשים אחרים, כולל פרטים אישיים שלהם ● את הדליפה חשפו מעט משתמשים, אחרי שנתקלו בתדהמה בתופעה החדשה

למה לשמור לעצמך אם אפשר לשתף לכולם? המקלדת של SwiftKey

שבוע לאחר שהשיקה מקלדת חדשה לניבוי אימוג'י, עומדת כעת SwiftKey – מפתחת המקלדת הפופולרית ל-iOS ולאנדרואיד אשר נרכשה על ידי מיקרוסופט (Microsoft) לפני מספר חודשים – בסיטואציה לא כל כך נעימה, לאחר שמספר משתמשים שמו לב כי האפליקציה העיקרית שלה מפיצה הצעות הקשורות לחשבונות דואר אלקטרוני, מספרי טלפון ושמות של זרים גמורים, כך חשף הטלגרף (Telegraph).

האפליקציה של החברה ידועה בזכות כלי האינטליגנציה המלאכותית ללמידת מכונה שלה, אשר מייצר חיזוי מלים מותאם אישית, המבוסס על מה שכל משתמש ומשתמש הקליד בעבר.

על מנת לנצל באופן מלא את התכונות הללו, SwiftKey נכנסת לביטים אישיים שונים של מידע – טקסטים קודמים, מיילים, שמות משתמש וביטויים שבהם נעשה שימוש בקביעות – וזאת בכדי לחזק את מסד הנתונים שלה, עם תכונת סנכרון שמחזיקה את כל נתוניו של המשתמש מעודכנים על פני התקנים שונים.

מלים לא צפויות בעת ההקלדה

אלא שכעת גילה משתמש של המקלדת שבבעלותו מכשיר ה-Galaxy S6 כי קיבל הצעות חיזוי שאינן בשפת המקלדת שלו – אנגלית, אלא בגרמנית. והוא אינו היחיד – מספר משתמשי המקלדת התלוננו שגם בטלפונים שלהם צצות כתובות מייל של אנשים אחרים בהצעות החיזוי.

לדברי SwiftKey, הבעיה נובעת מבאג בתכונת הסנכרון, כך שהחברה השביתה את סנכרון המידע בין מכשירים שונים עד שתזהה את שורש הבעיה.

דובר החברה הודה בתגובה כי "לאחרונה מספר מצומצם של לקוחות שלנו שמו לב למילים לא צפויות בעת ההקלדה בטלפון הנייד שלהם", אבל הבטיח למשתמשי האפליקציה ש"בסדר להשתמש בה" בינתיים, בהתחשב במספר הנמוך של משתמשים המושפעים מהבאג, וכי הנתונים האישיים שלהם לא יאבדו כעת כשיכולת הסנכרון מושבתת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים