ווטסאפ לא מעלימה לגמרי הודעות שנמחקו בניידים מבוססי iOS

אם יש ברשותכם iPhone וחייתם בתחושה שמחיקת שיחות שניהלתם והודעות שהעברתם באפליקציית המסרים המיידיים העלימה אותן לעד, כדאי שתדעו שהמצב בפועל שונה מזה שהבטיחו לכם ● אבל אל תיכנסו ללחץ - יש מה לעשות בנדון

בקרוב עם דפדפן. ווטסאפ

כשאפליקציית ווטסאפ (WhatsApp) הציגה הצפנה מקצה לקצה בחודש אפריל השנה, הבטיח יאן קום, האיש שייסד אותה, ש"עכשיו כל הודעה, תמונה, סרטון וידיאו, קובץ וההודעות הקוליות מוצפנים מקצה לקצה כברירת מחדל. אפילו הצ'אטים הקבוצתיים".

החברה שנמצאת בבעלות פייסבוק (Facebook) החליטה להחיל את ההצפנה הכוללת לצורך שמירת הנתונים הפרטיים של המשתמשים. אבל כפי שמתברר כעת, השירות אינו מאובטח לחלוטין ועדיין לא עושה עבודה מושלמת בכל הנוגע במחיקת ההודעות שלכם אחרי שאתם מוחקים אותן.

לפי דיווח ב-The Verge, חוקר ה-iOS ג'ונתן זדזירסקי חשף בהודעה שפרסם בבלוג שלו כי הודעות שנמחקו מווטסאפ משאירות במכשירי אפל (Apple) עקבות שמאפשרות זיהוי פלילי, ומספקות לכל אחד עם גישה פיזית לטלפון או לגיבויים של הנתונים שלו בענן, יכולת לאחזר את השיחות שלכם.

בנוסף לאחסונן בטלפון, הנתונים הללו מועתקים אל גיבויים ב-iCloud ובשולחן העבודה. בעוד ש-iTunes מאפשר להצפין את הגיבויים, ב-iCloud אי אפשר לעשות זאת עם הנתונים שלכם.

רשויות החוק עלולות לבקש גישה

מעבר להפרת הפרטיות האישית של המשתמשים, הסיכון הגלום במצב הקיים הוא שרשויות אכיפת החוק יוכלו – כפי שנהגו במקרה המפורסם של הטרוריסט מסן ברנרדינו – להורות לאפל למסור לידיהן את הגישה ל-iCloud שלכם, על מנת לאחזר יומני צ'אט שחשבתם שנפטרתם מהם לחלוטין.

באופן לא מנחם במיוחד, זדזירסקי אומר שלא רק ווטסאפ אשמה בהשארת טביעות הרגל הפורנזיות הללו, כיוון שאפליקציית iMessage נוהגת כך גם כן. האשמה, כך טוען זדזירסקי, נעוצה בספריית SQLite המשמשת לבניית יישומים אלה, אשר בדרך כלל אינה דורסת נתונים עד שהמידע שאוחסן בעבר מוחלף בדטה חדשה.

מחיקת הווטסאפ מפעם לפעם

אבל לסברתו של זדזירסקי אינכם צריכים לדאוג כל כך, וזאת בהתחשב בכך שהפקת יומני הצ'אט שלכם היא תהליך מורכב. למי שבכל זאת חוששים, ממליץ זדזירסקי להשתמש בסיסמת גיבוי חזקה בעבור הטלפון שלהם באמצעות iTunes, ולשמור עליה מחוץ ל-Keychain.

בנוסף מומלץ לחרדים לפרטיותם להשבית את אפשרות הגיבויים ל-iCloud, מכיוון שאלו אינם מוצפנים וניתן לגשת אליהם באמצעות צו בית משפט. ולסיום – ניתן גם למחוק את אפליקציית ווטסאפ מדי פעם, בכדי לנקות את יומני הצ'אט הישנים, ולשוב ולהתקין אותה מחדש בעת הצורך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים