אובר משקיעה חצי מיליארד דולר בחלופה שאמורה להתחרות ב-Google maps

חברת שיתופי הנסיעה האמריקנית מוצאת שהמפות הנוכחיות שעל שירותיהן היא מתבססת אינן מספיקות, וכעת בכוונתה להקים מערכת מיפוי משלה, שתענה על צרכיה ותשחרר אותה מתלות בשירותי המפות של הענקיות האחרות

עוזבת את דנמרק. אובר. צילום: BigStock

על פי דיווח שהגיע ל-Financial Times, אובר (Uber) מתכוונת להשקיע כ-500 מיליון דולר בפיתוחה של מערכת מיפוי עולמית משלה.

לחברה יש סיבות רבות למהלך, וביניהן רצונה לקדם את חזון הרכבים האוטונומיים שלה. בנוסף מעוניינת אובר שטכנולוגיות המיפוי שבהן היא נעזרת יספקו לה מידע נוסף, כולל נתונים נוספים על דפוסי תנועה ומקומות איסוף והורדה מדויקים.

אחרי שבשנה שעברה הציגה החברה מכוניות מיפוי בארצות הברית – ולאחרונה גם במקסיקו – בקרוב היא מתכננת להרחיב את היוזמה גם למדינות אחרות, כך על פי בריאן מקלנדון, לשעבר ראש Google maps, שחצה את הקווים והצטרף בשנת 2015 לאובר, במיוחד כדי להוביל את פרויקט המיפוי שלה.

לא רוצה להיות תלותית

"מפות מדויקות הן בלב השירות שלנו ועמוד השדרה של העסק שלנו", כתב מקלנדון בהודעה שפרסם בבלוג החברה, שבה זקף לזכות Google maps את עצם קיומה של החברה שלו, כשהוסיף וטען כי אובר לא הייתה קיימת אלמלא הקדימו אותה המפות הדיגיטליות האינטראקטיביות.

אלא שלטענת מקלנדון, שירותי המפות הנוכחיים מהווים נקודת פתיחה טובה, אבל נכלל בהם גם מידע שאינו רלוונטי בעבור אובר, כמו למשל טופוגרפיית אוקיינוסים. ובנוסף יש אזורים מתפתחים מרחבי העולם אשר לגביהם אין עדיין גישה למפות מפורטות שכוללות למשל שילוט רחובות, דבר חיוני שמחבל ביכולות הניווט של נהגי החברה.

המפות החדשות כל כך קריטיות בעבור החברה עד שהיא החליטה להשקיע בפיתוחן בעצמה, כך שתוכל לבטל את התלות שלה ב-Google Maps המשמשת את אפליקציית אובר ברוב חלקי העולם. לפיכך, לאחר שרק לאחרונה השלימה גיוס של 3.5 מיליארד דולר מקרן ההשקעות הציבורית של ערב הסעודית, כעת זקוקה אובר לכספים להשקעה במחקר החדש, כיוון שהיא מתרחבת לשווקים חדשים במקום להמשיך להשתמש בטכנולוגיות זמינות וסטנדרטיות.

ראש בראש כנגד המשקיעה ממאונטיין וויו

למרות שבעבר שימשה גוגל (Google) כמשקיעה בחברת שיתוף הנסיעות, בכל זאת בחרה אובר שלא לשתף פעולה עם ענקית האינטרנט בהמשך הדרך, כשהחלה בפיתוח טכנולוגיות משלה, כגון מכוניות בנהיגה עצמית.

יישום אובר כולל כבר כיום כמה טכנולוגיות מיפוי משל החברה וכן כאלו של צד שלישי. החברה אף רכשה חברת מיפוי ומיקום המכונה deCarta במרץ אשתקד, וגם טכנולוגיה שנמצאת בשימוש במפות בינג (Bing Maps) של מיקרוסופט (Microsoft), כך שכ-100 עובדי מיקרוסופט עובדים על ניתוח נתוני תמונה בעבורה.

מהלך שיביא להקמת מערך מיפוי עצמאי של אובר עשוי לאפשר לה להשתחרר גם מקשריה אלו, ובכלל להוציא עצמה לדרך חדשה ויותר אוטונומית, גם בכל הנוגע למכוניות בנהיגה עצמית שהיא מפתחת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים