גולד מיינרס הטמיעה במנורה מבטחים מערכת תמחיר ארגונית של CostPerform

הטמעת המערכת נמשכה כ-10 חודשים והסתיימה באחרונה ● היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בכשני מיליון שקלים

ג'ימי קוניארסקי, מנכ"ל גולד מיינרס. צילום: יח"צ

גולד מיינרס (Gold Miners) הטמיעה מערכת תמחיר ארגונית בקבוצת הביטוח והפיננסים מנורה מבטחים. הטמעת המערכת, המבוססת טכנולוגיה של חברת התוכנה ההולנדית CostPerform, נמשכה כ-10 חודשים והסתיימה באחרונה. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בכשני מיליון שקלים

גולד מיינרס מתמחה בייעוץ ובהטמעה של פתרונות אנליטיקה, תמחיר ופתרונות לניהול ביצועים עסקיים. הפרויקט בוצע בשיתוף עם אנשי תחום כלכלה ואסטרטגיה במנורה מבטחים ומחלקת ה-BI בארגון.

המערכת החדשה משמשת את אגף הכספים ואת דרגי ההנהלה הבכירים בארגון, בבנייה ובתפעול של מודל תמחיר אחיד וכלל ארגוני. מודל תמחיר זה מייצר שפה כלכלית אחת בארגון, כך שהמערכת משקפת בצורה מדויקת את רכיבי העלויות והרווחיות של שירותי החברה ושל מוצריה.

לקבל החלטות עסקיות בצורה מיטבית

דגש מיוחד ניתן בארגון לאופן בו מפרקים את העלויות המועמסות של הוצאות המטה וההנהלה של הארגון, כדי לשייך אותן לפי יחידות ובחלוקה למגזרי הפעילות, המוצרים והלקוחות. בנוסף, המערכת מספקת מענה לתקנות בעולם הביטוח IFRS 4 – המחייבות יכולת ניתוח של המוצרים השונים המסופקים על ידי החברה, ברמת הכיסוי הביטוחי הבודד.

אילן שגב, משנה למנכ"ל ומנהל אגף הכספים במנורה מבטחים ביטוח, אמר כי "המניע להטמעת המערכת היה הרצון לשדרג את האופן שבו אנו מקצים עלויות בחברה. השימוש במערכת מאפשר לנו לתחקר באופן מעמיק יותר את ייחוס ההוצאות של החברה למוצרים השונים, על מנת לקבל החלטות עסקיות בצורה מיטבית. המערכת גם תאפשר לנו להיערך בצורה טובה יותר לקראת הדיווח בהתאם לדרישות IFRS 4".

ג'ימי קוניארסקי, מנכ"ל גולד מיינרס, הוסיף כי "המורכבות העסקית והרגולטורית בה פועלים ארגונים גדולים, מחייבת אותם לדעת בדיוק את העלויות ושיעורי הרווחיות שלהם. עליהם לבצע זאת בחלוקה פרטנית של כל מוצר, מגזר פעילות – ואפילו עד רמה של לקוח בודד".

לדבריו, "מערכת תמחיר דומה למכשיר MRI, המשקף בצורה אמיתית ומדויקת את העלויות של כל מוצר, ואת תרומתו לשורה התחתונה של הארגון. זהו כלי ניהולי המסייע להנהלת הארגון להבין טוב יותר כיצד הארגון מתפקד, ולזהות נקודות חוזקה ותורפה בהתנהלותו העסקית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים