אינטל קפיטל תשקיע יותר מ-25 מיליון דולר בשלושה סטארט-אפים ישראליים

שתיים מאותן חברות, Velostrata ו-Panoply.io, מאפשרות להעביר עומסי עבודה לענן בתוך דקות ● החברה השלישית, Sedona Systems, פועלת בעולמות הרשתות והדטה סנטרים

השקעה גדולה בישראל. אינטל קפיטל

אינטל קפיטל (Intel Capital), זרוע ההשקעות של אינטל (Intel), הודיעה היום (ד') על השקעה של יותר מ-25 מיליון דולר בשלוש חברות סטארט-אפ ישראליות, בסבבי גיוס אותם היא מובילה. בסך הכול, עומד הסכום של סבבי הגיוס הללו על יותר מ-38 מיליון דולר.

שתיים מאותן חברות הן Velostrata ו-Panoply.io, שמפתחת מחסן נתונים לטובת BI ואנליטיקה. על פי אינטל קפיטל, הפתרונות של החברות הללו מקלים על עסקים לנצל את עוצמת הענן ומאפשרים להם להעביר עומסי עבודה לענן בתוך דקות במקום בתוך שבועות. החברה השלישית היא Sedona Systems, שמשפרת את הקישוריות של הרשתות ואת יעילות הדטה סנטרים.

Velostrata נוסדה ב-2014 על ידי איזי בן שאול, המשמש כמנכ"ל החברה, ועדי דגני, מנהל המוצר הראשי שלה. בסך הכול יושקעו בה בסבב הנוכחי כ-17.5 מיליון דולר.

צוות Velostra. צילום: אלכסנדר סירוטין

צוות Velostra. צילום: אלכסנדר סירוטין

Panoply.io נוסדה בשנה שעברה על ידי יניב לפן ורועי אבינועם. הסכום שמושקע בה בסבב הנוכחי, שעומד על שבעה מיליון דולר, מצטרף ל-1.3 מיליון דולר אותם גייסה בספטמבר האחרון. יחד עם ההודעה על ההשקעה מסרה Panoplay.io כי היא פותחת משרדים בסן פרנסיסקו, נוסף על המטה שלה בתל אביב.

צוות Panoply.io. צילום: יח"צ

צוות Panoply.io. צילום: יח"צ

סבב ההשקעה ב-Sedona Systems עומד על 13.6 מיליון דולר. עד כה הושקעו בה 19.6 מיליון. מייסדי החברה הם יוסי ולינגשטיין, המנכ"ל, ואורי גרסטל, מנהל הטכנולוגיות הראשי.

צוות Sedona Systems. צילום: נדב טאו

צוות Sedona Systems. צילום: נדב טאו

בסך הכול השקיעה אינטל קפיטל בישראל מאז 1997 סכום של 345 מיליון דולר, ביותר מ-80 חברות.

"יש בישראל מגוון של כישרונות"

"השקעות אלה, בחברות שעוסקות במחשוב ענן, למידת מכונה ותשתית רשת, מעידות על מגוון הכישרונות בישראל", אמר מרצ'ין הג'קה, מנהל ההשקעות החדשות של אינטל קפיטל.

לדבריו, "כל השקעה שלנו היא הבטחה להעניק ליזמים ערך ומומחיות גדולים יותר מהון, באמצעות חשיפה לאקו-סיסטם הטכנולוגי של אינטל, שכולל טכנולוגיות, לקוחות ומשאבים אחרים".

הוא ציין כי "חברות סטארט-אפ ישראליות משיגות אקזיטים משמעותיים, בהם זה שהיה בתחילת השנה של Rocketick, שמספקת טכנולוגיית הדמיה מקבילה, שמאפשרת ליצרני שבבים לקצר בעד 30% את משך זמן ההגעה לשוק של תכני שבבים חדשים. בערך באותה התקופה אינטל עצמה רכשה את הסטארט-אפ התל אביבי Replay, לאחר שאינטל קפיטל זיהתה את הפוטנציאל של טכנולוגיית שידורי הספורט שלה".

"לכל אחד מעסקים אלה השפעה על הלקוחות והשותפים הרבה מעבר לישראל", הוסיף הג'קה. "שוק הטכנולוגיה עובר גלובליזציה וסטארט-אפים משיגים הצלחות בינלאומיות מבלי להתחשב במדינה שממנה הגיעו. אין מדינה טובה יותר מישראל בהיבט זה. זו גם הסיבה שאינטל קפיטל היא משקיעה גלובלית, שמנצלת הזדמנויות חדשות בכל מקום בעולם שבה היא מזהה כישרונות ייחודיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים