האימוג'ים החדשים של אפל: יותר נשים ובלי אקדחים "אמיתיים"

במסגרת הדמויות הצבעוניות שתשיק החברה בסתיו ייכללו נשים שעושות ספורט ועובדות במקצועות שנחשבו "גבריים" ● עוד בתוכנית: האקדח יהפוך לאקדח מים ואימוג'י של דגל הגאווה

שינוי פמיניסטי. אחד האימוג'ים החדשים. מתוך אתר אפל

בניגוד לידיעות רבות הקשורות לאפל (Apple), שמקורן בהדלפות או בשמועות, דיווח זה מגיע רשמית מהחברה: אפל הודיעה שתבצע עדכון לספריית דמויות האימוג'י (Emoji) שלה, שבמסגרתו תכלול יותר דמויות של נשים עושות ספורט או מבצעות עבודות שנחשבו בעבר "גבריות", ותסלק כמה דמויות סטריאוטיפיות ו-"זקנות".

לפי הדיווחים, הערכה החדשה תכלול יותר מ-100 דמויות אימוג'י חדשות. הן יהיו זמינות בסתיו, כאשר אפל תוציא את הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה הסלולרית שלה. העדכון יכלול נשים בצבעי עור שונים כשהן גולשות במים, מרימות משקולות, רוכבות על אופניים ועושות עבודות שונות, כמו שוטרות, רופאות, בנאיות ועוד.

אקדח - אבל לא אמיתי. מתוך אתר אפל

אקדח – אבל לא אמיתי. מתוך אתר אפל

ואולם, לא מדובר רק בדמויות נשים. גם הגברים זוכים ל-"תיקון": שתי דמויות שעד כה היו של נשים בלבד – ספרית ומסז'יסטית – יקבלו תוספת של הגרסה הגברית.

עוד חידושים יהיו דמויות של משפחות חד הוריות משני המינים, וגם דגל הקהילה הלהט"בית בצבעי הקשת.

נוסף על הגיוון בדמויות האימוג'י, חדשה לא פחות מבורכת היא שהחברה תחליף את ציור האקדח בציור של אקדח מים.

המגמה של התאמת דמויות האימוג'ים לחיים המודרניים ניכרת מזה זמן. קבוצה של מפתחי גוגל (Google) פרסמה במאי האחרון 13 דמויות חדשות, של גברים ונשים, במגוון פעילויות. הם עשו זאת במסגרת Unicode Consortium – ארגון ללא מטרות רווח, שמנהל את יצירת הדמויות החדשות. בחודש שעבר הודיע הארגון שיאיץ את המאמץ, והבטיח אפשרויות חדשות ומגוונות של דמויות עד סוף השנה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ירון (שם בדוי)

    אפשר להשיג את האימוג׳ים האלו גם עכשיו בגירסת הבטא כדי להוריד את גרסת הבטא, תיכנסו לאתר:beta.apple.com ושם תתחברו לחשבון הapple id שלכם ותחפשו את הכפתור enroll תלחצו עליו ושם אחרי שהאתר יעלה לכם, תרדו למטה בעמוד ותלחצו על download profile אחרי זה אתם צריכים להפעיל מחדש את הטלפון ואז אתם תוכלו לראות בתוך עדכוני התוכנה את האופציה לעדכן לiOS 10 beta 3, שם יהיו את האמוג׳ים החדשים. בהצלחה!!

אירועים קרובים