בזק בינלאומי: עליות בפעילות הדטה סנטר והאינטרנט; ירידה בהכנסות מטלפוניה

ההכנסות של החברה מדטה סנטרים גדלו ברבעון השני של השנה ב-7% ומתחום האינטרנט - ב-5% ● עם זאת, הרווח הנקי ירד ב-27% וההכנסות קטנו ב-4% - בגלל ירידה בפעילות השיחות בין המפעילים ● בנטרול שלה, ההכנסות עלו ב-1%

מוטי אלמליח, מנכ"ל טלרד.

בזק בינלאומי סיימה את הרבעון השני של השנה אמנם עם ירידות בהכנסות וברווחיות, אך במגמה חיובית בכל הקשור לשני תחומים בולטים בפעילות שלה: דטה סנטר ואינטרנט.

התוצאות מראות שההכנסות הרבעוניות קטנו ב-3.6% ל-377 מיליון שקלים, אולם פעילות הדטה סנטרים גדלה ב-7% לעומת הרבעון השני של 2015 והפעילות בתחום האינטרנט עלתה ב-5%.

הקיטון בהכנסות נובע בעיקרו מהירידה בפעילות השיחות בין מפעילים. בנטרול פעילות זו, הציגה בזק בינלאומי גידול של כ-1% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל – תוצאה של העלייה המתמשכת במכירת שירותי האינטרנט של החברה על תשתית הכבל התת ימי שלה. הנתון קוזז על ידי השחיקה הנמשכת בשוק השיחות הבינלאומיות.

עוד עולה מהנתונים כי הרווח הנקי של החברה ירד ברבעון המדווח ב-26.7% ל-33 מיליון שקלים. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות נותרו כמעט ללא שינוי – הן רשמו עלייה של 0.3% – ועמדו על 330 מיליון שקלים, והרווח ירד ב-24.2% ל-47 מיליון. ה-EBITDA הסתכם ב-82 מיליון שקלים, לאחר שירד ב-21.8%, וה-EBITDA השולי עמד על 21.8% בהשוואה ל-24% ברבעון המקביל אשתקד.

יש לציין שיישום ההסכם הקיבוצי עם עובדי בזק בינלאומי, שנחתם בתחילת השנה, השפיע על כל מדדי הרווחיות.

מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי, ציין כי "מהלכי החדשנות אותם מובילה החברה קיבלו דגש ברבעון זה והצליחו לייצר פעילויות חדשות ומניבות. זאת, אל מול השפעות השוק התחרותי בו אנחנו פועלים בארץ ובעולם ויישום ההסכם הקיבוצי בחברה. המיקוד בסייבר כשירות (CaaS – ר"ת Cyber as a Service) והצלחת שירות ה-Cyber wall, לצד פלטפורמת המחקר ופיתוח שהקמנו עבור חברות סטארט-אפ, תורמים לשילובם של מוצרים ושירותים חדשים בפורטפוליו שירותי החברה ומייצרים ערך מוסף ללקוחותינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים