אינטל השיקה קסדת מציאות מדומה שפותחה בסיוע ישראלי

החברה הציגה בכנס המפתחים שלה את קסדת המציאות המשולבת הראשונה בעולם, לטענתה ● פיתחו אותה צוותים מישראל, ארצות הברית וסין, על בסיס מצלמת ה-RealSense, שפותחה בארץ

קסדת המציאות המדומה של אינטל. צילום: יח"צ

גם לאינטל (Intel) יש פרויקט קסדת מציאות מדומה משלה: תחת השם Project Alloy הציגה החברה בכנס המפתחים שלה קסדה שלטענתה היא קסדת המציאות המשולבת (Merged Reality) הראשונה בעולם, שיכולה להשתמש בגופים מציאותיים לצורך שילוב בעולמות וירטואליים. הקסדה מצוידת במחשב עצמאי משלה, כך שאין צורך לחבר אותה למחשב חיצוני, והיא מאפשרת למשתמש רמת חופשיות בתנועה גבוהה יותר.

הקסדה החדשה היא עוד פרויקט שמבוסס על מצלמת ה-RealSense התלת ממדית של אינטל, שפותחה בישראל. גם בפיתוח של הקסדה היה מעורב מרכז הפיתוח בארץ, ששיתף פעולה עם צוותים מארצות הברית ומסין. אפילו מנהל הפרויקט היה ישראלי – עמית שחר.

עמית שחר, מנהל Project Alloy, מסביר על הקסדה החדשה.

לפי אינטל, הקסדה מפחיתה באופן משמעותי את הצורך בשימוש בבקרים וחיישנים שונים לצרוך תרגום המציאות האמיתית והפיכתה לעולם וירטואלי, ברמה שמאפשרת לידי המשתמש להיות חופשיות לחלוטין לשימושים אחרים, כולל ביצוע פעולות בתוך העולם הווירטואלי.

הצוותים כללו בקסדה, בין השאר, חיישנים שאמורים למנוע התנגשות עם עצמים מציאותיים בזמן שחובשים אותו, ונמצאים בתנועה. במהלך הצגת הקסדה הדגים מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', כיצד הוא יכול להסתובב עם הקסדה בחופשיות ואף ליצור פסל וירטואלי בידיו.

הוא אמר ש-"המציאות הווירטואלית של ימינו היא לא באמת וירטואלית ולעתים קרובות יש צורך במערך מורכב של קונסולות, הרבה חיישנים ומצלמות ובקרים ידניים. כל זה היה נכון עד עכשיו. אנחנו נכנסים כעת לעידן המציאות המשולבת, דרך חדשה לחוות אינטראקציות פיזיות ו-וירטואליות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים