הרבעון של פרטנר: ירידה בהכנסות – זינוק ברווח הנקי

החברה הציגה ברבעון השני ירידה של 14% בהכנסות ל-897 מיליון שקלים וצמיחה של 189% ברווח הנקי ל-26 מיליון ● במחצית הראשונה: ההכנסות ירדו ב-11% והרווח עלה ב-18%

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר. צילום: יח"צ

פרטנר סיימה את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של השנה עם ירידות בהכנסות לצד עליות ברווח הנקי. בחישוב חצי שנתי, מדובר בעלייה בשיעור תלת ספרתי. בסיס מנויי הסלולר של החברה עמד בתום הרבעון על 2.7 מיליון איש – ירידה של 2% לעומת הרבעון המקביל ב-2015.

הנתונים מראים כי בששת החודשים הראשונים של השנה פחתו ההוצאות הכלליות של חברת התקשורת ב-11.24% ל-1.75 מיליארד שקלים וההכנסות שלה ירדו ב-10.68% ל-1.87 מיליארד. המספרים הללו שיפרו את הרווחיות: זו התפעולית פחתה ב-1.62% בלבד ל-121 מיליון שקלים וזו הנקייה עלתה ב-17.65% ל-40 מיליון.

הרווח הנקי הרבעוני של פרטנר גדל בשיעור ניכר הרבה יותר – 189% – ל-26 מיליון שקלים. הרווח למנייה זינק ב-183% ל-17 אגורות. ההוצאות הכלליות הרבעוניות פחתו ב-2.7% ל-830 מיליון וההכנסות ירדו ב-14% ל-897 מיליון. יצוין כי מספרית הייתה הירידה בהוצאות ובהכנסות של החברה דומה – שני הסעיפים רשמו קיטון של 147 מיליון שקלים.

עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות קטנו ב-14% ל-730 מיליון שקלים, הרווח הגולמי פחת ב-15% ל-167 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 81.38%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-49.67% ל-232 מיליון שקלים והרווח נותר ללא שינוי – 67 מיליון.

זיו לייטמן, מנהל הכספים הראשי של פרטנר, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "התחרות הקשה המשיכה לפגוע בהכנסות הרבעוניות שלנו, אם כי הייתה זו פגיעה קטנה יותר יחסית לתקופות אחרות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה לדרמן

    תוצאות טובות ? לא פלא....מנכ"ל תותח. זו רק התחלה.

אירועים קרובים