פורד תייצר רכב אוטונומי – בשיתוף סטארט-אפ ישראלי

החברה הודיעה כי הרכב ללא נהג הראשון שלה יצא מפס הייצור עד 2021 ● היא תסתייע לצורך כך בטכנולוגיית הראייה הממוחשבת של Saips, אותה רכשה תמורת עשרות מיליוני דולרים

בדרך לרכב אוטונומי. פורד

פורד (Ford), מחלוצות עולם הרכב, מתכוונת להיות בין הראשונות גם ברכב האוטונומי: החברה הודיעה כי היא החלה לעבוד על מכונית כזו, במטרה להשיק אותה עד 2021. לצורך כך רכשה פורד את Saips הישראלית בסכום אותו לא פרסמה, אולם הוא מוערך בעשרות מיליוני דולרים.

Saips מתמחה בטכנולוגיה לראייה ממוחשבת, מבוססת למידת מכונה (Machine learning), שפועלת באמצעות אלגוריתם שפיתחה החברה לעיבוד וידיאו ותמונה.

החברה, שהמטה שלה ממוקם בתל אביב, הוקמה ב-2013 על ידי אודי דנינו, המשמש כמנכ"ל שלה, רותם ליטמן, סמנכ"ל הטכנולוגיות, ונגה בולקיש, מנהלת הפעילות בארצות הברית. היא מעסיקה 15 עובדים.

על פי פורד, הרכישה נועדה ספציפית לחיזוקן של יכולותיה בתחומי האינטליגנציה המלאכותית והראייה הממוחשבת. Saips פיתחה פלטפורמת ראיית מכונה שהיא מקווה שיכולה להביא "אינטליגנציה כמו אנושית" למכונית האוטונומית שלה. הדבר אמור לסייע ליצרנית הרכב לשכלל את המכונית האוטונומית בכל הקשור בהתמצאות בסביבה.

"המכונית האוטונומית משנה את העולם"

פורד לא מסרה האם עד 2021 היא תשיק רכב אוטונומי אחד בלבד או יותר. מנכ"ל החברה, מארק פילדס, ציין כי "אנחנו רואים את המכונית האוטונומית משנה את הדרך שבה העולם נע, שוב. היא עונה על שורה שלמה של נושאי בטיחות, חברה ואיכות סביבה".

כמו המתחרה שלה, גוגל (Google), פורד מדלגת בתהליך הפיתוח על צעדי ביניים בדמות טכנולוגיה "בסיוע נהג", שלעתים מהווה תחנה בדרך לפיתוח מכונית באוטונומיה מלאה. החברה מתכוונת לפרוס שירותי נסיעה של המכוניות בנהיגה עצמית ולבנות צי משלה לצורך מתן השירות, בדומה למה שג'נרל מוטורס (General Motors) שואפת לעשות תוך שיתוף פעולה עם Lyft.

תאריך היעד לתחילת מתן השירות שסיפקה פורד תואם את התזמון השאפתני של מתחרה נוספת, BMW, שחברה לענקית השבבים אינטל (Intel) בדיוק לצורך אותן מטרות.

"אנחנו מאמינים שהתוכנית שלנו להוצאת הנהג מחוץ לעניינים חשובה באמת", אמר פילדס בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג (Bloomberg).

שינויים ורכישות בתדירות מוגברת

עקב הדד-ליין הדוחק מדווחת החברה על שינויים ורכישות בתדירות מוגברת. אתמול (ג') מסרה החברה, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארצות הברית, שהכפילה את מספר האנשים שמועסקים במעבדה שלה שבעמק הסיליקון ל-260, והגדילה את מספר הבניינים שלה שם בשניים. כמו כן השקיעה פורד 75 מיליון דולר ביצרנית מובילה של מערכת מכ"ם מתקדמת, בכדי לזרז את פיתוח המכוניות האוטונומיות שלה.

בחודש שעבר הודיעה החברה כי הייתה בין חמישה משקיעים שסיפקו 6.6 מיליון דולר למימון בשלב ה-Seed של Civil Maps – סטארט-אפ מקליפורניה שיוצר מפות תלת ממד עבור מכוניות ללא נהג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים