"האימוץ של ענן ציבורי משנה את מחלקות ה-IT"

טכנולוגיות חוצות ענן ודטה סנטר מוגדר תוכנה תפסו מקום מרכזי ב-VMworld 2016 ● ראגו רגוראם, סמנכ"ל ב-VMware ומנכ"ל חטיבת ה-SDDC של החברה, דיבר על השינויים שהן מחוללות בארגונים

ראגו רגוראם, סמנכ"ל ב-VMware ומנכ"ל חטיבת ה-SDDC של החברה

"האימוץ של שירותי הענן הציבורי משנה את מחלקות ה-IT הארגוניות. כשהתחילו בארגונים עם הווירטואליזציה הייתה עלייה של צוותי האדמין בתחום ועכשיו הם הופכים להיות צוותי אדמין של ענן. המודל הארגוני הלך והתפתח ככל שהארגונים החלו להעביר אפליקציות לענן", כך אמר ראגו רגוראם,  סמנכ"ל ב-VMware ומנכ"ל חטיבת ה-SDDC (דטה סנטר מבוסס תוכנה) של החברה.

לדבריו, "צוותי ה-IT משתנים כל הזמן והענן הציבורי מסמן לעסקים, ולמחלקות החשובות שאמורות לקחת אותו לשם, שהם חייבים להשתנות".

רגוראם דיבר בכנס VMworld 2016, שמתקיים בימים אלה בלאס וגאס. הוא היטיב להגדיר את תחום ה-SDDC בראיון שנתן לאנשים ומחשבים בפברואר אשתקד, במהלך ביקורו בישראל. "הדטה סנטר הפך גם הוא לתוכנה, מה שנותן לחברות שלושה יתרונות עיקריים: יכולת לשחרר אפליקציות הרבה יותר מהר, אפשרות לפעילות IT בענן הפרטי שדומה כלכלית לפעילות של הענן הציבורי, למשל של אמזון (Amazon), ואבטחה משופרת בהרבה בסוג כזה של דטה סנטר", אמר אז.

שיפורים בתחום ה-SDDC

בהתאם לכך, VMware הודיעה השבוע בכנס על שורה של שיפורים הקשורים ל-SDDC, כשהחשובים מכולם הם הארכיטקטורה והפלטפורמה חוצות הענן (Cross Cloud) שלה.

לפי VMware, מדובר בארכיטקטורה שיכולה להרחיב את אסטרטגיית הענן של ארגון בצורה יעילה הרבה יותר. היא מאפשרת ללקוחות להריץ אפליקציות על עננים רבים, בתוך סביבת הפעלה משותפת, כולל אפליקציות שרצות בעננים ציבוריים כמו זה של אמזון (AWS) או של מיקרוסופט (Azure).

שני מרכיבים בסיסיים של הארכיטקטורה חוצת הענן הם פלטפורמת ה-Cloud Foundation ושורה של שירותים חוצי ענן חדשים. Cloud Foundation היא פלטפורמת SDDC אינטגרטיבית, שמשלבת שכבות של מחשוב, אחסון, נטוורקינג ואבטחה. המטרה הסופית שלה היא להקצות תשתית ענן כמו שכיום מקצים מכונות וירטואליות.

מרכיב הניהול בפלטפורמה הוא ה-SDDC Manager, שמיועד לבנות ולתחזק את האדמין של הענן. הוא מתרכז בפעילויות של ה-SDDC בתקופה שבין יום האפס ליום השני של הפעילות ויכול לסייע למשתמשים לבנות ענן בתוך מספר שעות.

“יש ל-VMware יותר מחצי מיליון לקוחות, כשהסקאלה של הגודל שלהן נעה מרשימת 10 החברות הגדולות בדירוג של Fortune ועד לחברות קטנות ובינוניות", אמר רגוראם בכנס.

על הטכנולוגיה חוצת הענן של VMware הוא אמר כי "היא מתאימה לחברות קטנות ובינוניות, אבל הוספנו לה יכולות שעונות לדרישות גם של ארגונים גדולים, כך שהמוצר יכול להתאים לסוגים רבים של חברות".

"רצון עז להיות בעננים ציבוריים רבים"

גידו אפצלר, אחראי על אסטרטגיית טכנולוגיה ביחידת הנטוורקינג והאבטחה של VMware, הוסיף על דברי רגוראם ואמר כי "כשהתחלנו לחשוב על השירותים חוצי הענן גילינו שבעוד שחברות גדולות עובדות עם סביבות ענן מופשטות והומוגניות יותר, הרי שבסביבות 70% מהן רוצות להשתמש ביותר מענן ציבורי אחד. הן לא רוצות לנעול את עצמן עם ספק אחד בלבד, מפני ששותפים שונים מתאימים לדרישות שונות מבחינת יכולות, גיאוגרפיה או רגולציה, בטח ובטח כשחברה משתמשת בכמה עננים".

אפנצלר סיכם באמרו ש-"יש רצון עז של ארגונים להיות בעננים ציבוריים רבים, והוא בולט יותר בארגונים גדולים מאשר בחברות קטנות ובינוניות".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים