Airbnb מצטרפת לחבר'ה: משחררת לממשלות דו"ח שקיפות ראשון על משתמשיה

לטענת החברה, היא מודיעה למשתמשיה כאשר היא מתבקשת לספק מידע לגביהם ● עם זאת, Airbnb סייגה את הדברים ואמרה כי במקרים שבהם היא מאמינה כי חשיפת הפרטים תגרום סיכון או נזק - לא תודיע על כך לגולשים

Airbnb

Airbnb קיבלה בחצי השנה הראשונה של השנה 188 בקשות למידע מצד ממשלות ברחבי העולם – כך עולה מדו"ח השקיפות הראשון של החברה. הרשת לתיווך בין שוכרים למשכירים סיפקה מידע בנוגע לכמחצית מן הבקשות.

לפי הדו"ח, שנתן סקירה על בקשות שהוגשו מ-1 בינואר ועד 30 ביוני 2016, החברה פועלת ב-35 אלף ערים על פני 191 מדינות. 82 בקשות הסתיימו בפירוט מלא או חלקי על אודות משתמש, משמע שיעור היענות של כ-43% לבקשות הממשלות.

שיאנית הבקשות היא צרפת, עם 42 בסך הכל, ואחריה ארצות הברית (31), גרמניה (25), בריטניה (23), ספרד (20) ואיטליה (15). עוד מופיעות, בין היתר, אוסטרליה, קנדה, שוויץ, נורווגיה ואוסטריה עם בקשות בודדות כל אחת. בסך הכול, 21 מתוך 191 המדינות שבהן פועלת החברה הגישו בקשות למידע. ישראל, לפי הדו"ח, לא הגישה בקשה כזו ל-Airbnb.

לא תודיע לגולשים

לטענת החברה, היא מודיעה למשתמשיה כאשר היא מתבקשת לספק מידע לגביהם. עם זאת, Airbnb סייגה את הדברים ואמרה כי במקרים שבהם היא מאמינה כי חשיפת הפרטים למשתמש תגרום סיכון או נזק, היא איננה מודיעה על כך לגולשים.

הפרטים שנחשפים כוללים שם, כתובת ואמצעי תשלום. פרטים נוספים, כמו היסטוריית הזמנות, דורשים הוראה מבית משפט, ואילו חשיפת הודעות של משתמשים מתבצעת רק תחת צו.

בכך מצטרפת Airbnb לחברות כמו גוגל (Google), פייסבוק (Facebook) ואובר (Uber), אם כי שיעור הבקשות בקרב ענקיות אלו גדול לאין שיעור לעומתה. לדוגמה, בסוף 2015 קיבלה גוגל 40,677 בקשות למידע, ואילו הרשת החברתית הגדולה בעולם קיבלה כמחצית – 19,235.

לדו"ח המלא לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים