סוף לפרויקט הסמארטפון המודולארי של גוגל?

החברה החליטה להשהות את הפרויקט לזמן בלתי ידוע, וייתכן שאף לבטל אותו ● היא עשויה למכור רישיונות לשימוש בסל הטכנולוגיות שפיתחה כשעבדה על הפרויקט, כך שיצרניות אחרות יוכלו לפתח סמארטפון מודולארי בכוחות עצמן

גוגל. צילום: BigStock

גוגל (Google) אישרה דיווחים שטענו כי Project Ara שבו שקדו מפתחיה על סמארטפון מודולרי הושהה – כך פרסמה בסוף השבוע סוכנות רויטרס (Reuters).

כשנשאל על מצבו של פרויקט Ara, אמר דובר החברה ל-VentureBeat כי הטלפון לא יגיע לשוק. זאת, בניגוד להודעת החברה בכנס המפתחים שלה, שנערך במאי האחרון בסן פרנסיסקו, לפיה הסמארטפון יישלח למפתחים בסתיו הקרוב.

ההחלטה על עצירת הפרויקט התקבלה, לפי דיווחים, על ידי ראש חטיבת החומרה של גוגל, ריק אוסטרלו, שמנסה לייעל את מערך המוצר המאורגן לכאורה של החברה. לעת עתה לא ברור אם העצירה היא לזמן מוגבל או שמדובר על נטישה סופית של הפרויקט. רויטרס ציטטה מקורות שטוענים שגוגל מתכננת למכור רישיונות לשימוש בסל הטכנולוגיות שפיתחה בעת עבודתה על פרויקט Ara, כך שיצרניות אחרות שיגלו בפרויקט עניין יוכלו לרכוש ממנה את הכלים ולנסות פתח את הסמארטפון המודולארי בכוחות עצמן.

האם מוטורולה מוביליטי תיהנה מעצירת פרויקט Ara?

הפרויקט השאפתני קודם מראשיתו על ידי רגינה דוגן – מי שגם הנהיגה אותו אבל עזבה את גוגל מוקדם יותר השנה לטובת פייסבוק (Facebook) – יחד עם קבוצת הניסיון של גוגל, שמכונה ATAP. לפני כשלוש שנים פיתח הצוות קונספט עיצובי לפי החזון שהטלפון הנייד המודולארי ייבנה מסדרה של לבנים בסגנון קוביות לגו קטנות, שניתן יהיה להרכיב שוב ושוב מחדש, וכך להחליף את צורתו בתוך שניות. ההיגיון הזה הושאל משוק ה-PC המתקדם, שבו ניתן לשנות היבטים שונים של המחשב ללא הפסקה, במקום להחליף את כל החבילה מדי כמה שנים.

מי שבכל זאת תגשים כנראה חלק מהחלום המודולרי של המתאכזבים מעצירת הפרויקט היא מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility), שהייתה בבעלות גוגל ושכיום היא חברה בת של לנובו (Lenovo). לסמארטפון החדש של החברה, ה-Z Moto, יש לוח אחורי מודולרי עבור פריטים כמו סוללה נוספת, מקרן ורמקול. זאת, על אף שהמכשיר רחוק מלספק אפשרויות להתאמה אישית עיצובית וכוללת, כמו זו שהתכוננו לקבל מ-Ara.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים