ההאקרים גילו: מה שר החוץ האמריקני לשעבר חושב על נתניהו?

קבוצה שפועלת, כנראה, בתמיכת רוסיה פרצה למייל של קולין פאואל וגילתה תכתובות שלא ינעמו לראש הממשלה ולשני המועמדים לנשיאות ארצות הברית

קולין פאואל לא מת על הילרי קלינטון ודונלד טראמפ. צילום: BigStock

קולין פאואל, לשעבר שר החוץ והרמטכ"ל האמריקני, הודה שהאקרים פרצו לחשבון המייל שלו ופרסמו תכתובות דואר אלקטרוני אותן ניהל. במסגרת התכתובות הללו ניתן למצוא הודעות שבהן לועג פאואל לקלינטונים, דונלד טראמפ ובנימין נתניהו.

המיילים נחשפו על ידי קבוצת ההאקרים DCLeaks שעל פי החשד פועלת בתמיכת רוסיה. הם עוסקים בין היתר בשאלת הגרעין במזרח התיכון, ובמיוחד האיראני והישראלי. יצוין כי בכירי ממשל בארצות הברית לא נוטים לדבר, ולא כל שכן להתכתב במיילים, על יכולותיה הגרעיניות של ישראל, אם יש כאלה, במסגרת מדיניות העמימות שמיסדה ישראל בנושא בשנות ה-60'.

המיילים שנחשפו הם מתקופות שונות, בהן התקופה בה נערך המשא ומתן בין איראן למעצמות. באחד מהם כתב פאואל כי "נתניהו נוהג לומר שאיראן נמצאת 'במרחק של שנה' מייצור נשק גרעיני. זה כמו המודיעין שלנו – רק שהם אומרים זאת כל שנה". במייל אחר הוא טען ש-"נושאים ונותנים לא יכולים לקבל את כל מה שהם רוצים. בכל מקרה, האיראנים לא יכולים להשתמש ב(טיל) אחד, אם הם לבסוף ייצרו אחד. 'הילדים' מטהרן יודעים שלישראל יש 200 (טילים חמושים בפצצות גרעין – י"ה), שכולם מכוונים לעבר טהרן – ולנו יש אלפים".

"כמו שאמר אחמדינג'אד: 'מה נעשה עם (טיל) אחד? נבריק אותו?'. איך הם יבדקו בכלל (שיגור, או יכולת של) טיל אחד? נחסל את הדבר היחידי שחשוב להם – השרידות של המשטר. דיברתי באופן פומבי על (ההתחמשות הגרעינית של) צפון קוריאה ואיראן", נכתב באחד המיילים שפורסמו, אותו כתב פאואל לשותפו לעסקים, ג'פרי לידס.

לדבריו, ההערכה כי איראן יכולה לבנות נשק גרעיני בתוך שנה היא "מוגזמת": "יש המון בולשיט סביב (הדיבורים – י"ה) על התקדמות תוכנית הגרעין שלהם. אני לא חושב שזה דבר שקל כל כך לעשות".

"טראמפ חושב שהשחורים אידיוטים"

במייל אחר, המתייחס להילרי קלינטון, כותב פאואל לחברו לידס כי "הייתי מעדיף לא להצביע לה. אדם בן 70, עם עבר ארוך, אמביציה שלוחת רסן, חמדנית, עם בעל שעדיין 'עושה' בימבואיות בבית".

על טראמפ כתב פאואל, האפרו-אמריקני, כי "רק 1% מסך הבוחרים השחורים יצביע עבורו, והמצב יחריף. הוא מאמין שאנחנו אידיוטים". הוא כינה את טראמפ "חרפה לאומית" וציין כי הוא "מצוי בתהליך של הרס עצמי. הדמוקרטים לא צריכים לתקוף אותו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים