Make My Day הישראלית זכתה בתחרות עולמית של פורד

החברה מפתחת אפליקציה שמבקשת להקל עלינו לעשות "סידורים": היא מחשבת מראש את המסלול האופטימלי ואת הזמן שיידרש לכל משימה

אולי Make My Day תגרום לנו להיות קצת פחות לחוצים... צילום אילוסטרציה: BigStock

הסטארט-אפ הישראלי Make My Day הוא אחד משמונה חברות שזכו בתחרות עולמית של פורד (Ford), שנערכה במהלך כנס IFA שהתקיים באחרונה בברלין. החברה גברה על מתחרים רבים מ-10 מדינות שונות.

Make My Day הציגה אפליקציה שמבקשת להפוך את "יום הסידורים", אותו יום שכולנו מכירים שבו יש לנו רשימת מכולת של דברים שאנחנו חייבים להספיק ומעט זמן כדי לעשות זאת, לקל יותר. היא מחשבת מראש את המסלול האופטימלי ואת הזמן שיידרש לכל משימה, וכך מאפשרת לתכנן את היום.

האפליקציה, שהגו כנען אביב וניסן כץ, נמצאת כרגע בשלבי פיתוח מתקדמים, כשהמטרה היא לצאת לשוק בחודשים הקרובים. במהלך התחרות היא הוטמעה במערכות של פורד, שנתנה למתחרים את האפשרות להשתמש בכלים שלה וגישה למפתחים בחברה.

מספר המשתתפים בתחרות, שנקראה Ford SYNC AppLink Mobility Challenge, עמד על 75, ב-35 קבוצות. יחד עם עמיתיהם מרחבי העולם, נדרשו המשתתפים הישראלים לפתח את  האפליקציה בתוך יממה אחת בלבד, ממש "נגד השעון". הפרסים שהוענקו בתחרות הם מענק של 20 אלף יורו, חמש השתתפויות בחממה של Techstars ושני מקומות באקסלרטור של אקסל שפרינגר, שאחד מהם הגיע לזוכים הישראלים.

מוביליות – אחד התחומים החשובים בעיר החכמה

מטרת האירוע הייתה, לדברי מארגניו, "לשנות את הדרך שבה העולם מתנייע וזז, ולשפר את המוביליות שלו, במגוון רב של אופנים". "הרעיונות היצירתיים שפותחו בתחרות יכולים לתת לאנשים אופציות שונות, בין השאר להגיע למקומות, להרוויח יותר כסף ולקבל יותר מהזמן שבו הם מבלים מאחורי ההגה. היה לנו קשה מאוד לבחור מנצח", אמר דון באטלר, מנהל בכיר במחלקת הרכבים המחוברים והשירותים של פורד.

יש לציין שהמוביליות נחשבת לאחד התחומים החשובים ביותר בתכנון הערים העתידי, ובכל העולם עמלים חוקרים על חיפוש דרכים שונות, חדשניות ויעילות יותר להזיז בני אדם ממקום למקום. זאת, במיוחד על רקע הגידול הצפוי באוכלוסיית כדור הארץ בשנים הקרובות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תומר

    נשמע אחלה רעיון ? איפה אפשר להוריד את האפליקציה ? זה יכול לעזור לי מאוד

אירועים קרובים