גרטנר: שוק הענן הציבורי יגיע השנה ל-208 מיליארד דולר

אנליסטים טוענים כי למרות חששות בנושאי אבטחה, ולמרות שבינתיים יש עוד דרך לעשות עד למעבר מגילוי עניין לאימוץ מלא, מעבר שלם של חברות לשימוש בענן הציבורי אינו ניתן לעצירה והוא ממשיך ועולה

החיים בעננים. אילוסטרציה: BigStock

שירותי ענן ציבוריים צפויים לזנק בצמיחה ב-17.2% עד תום שנת 2016, מה שייצר נתח שוק נכבד בהיקף של 208.6 מיליארדי דולרים, כך על פי חברת המחקר והייעוץ גרטנר (Gartner) שטוענת כי הצורך במודרניזציית IT הוא שמניע את הצמיחה הזו, ולאחריו ניצבים גם הצרכים ביותר חדשנות טכנולוגית, בזריזות ובחיסכון בעלויות, אשר מביאים ארגונים לאמץ את הענן הציבורי.

שירותי תשתית ענן – הנדרשים ביותר

"צמיחתו של הענן הציבורי נתמכת על ידי העובדה כי ארגונים מצילים 14% מתקציבם כפועל יוצא מאימוץ הענן הציבורי", אמר סיד נאג, מנהל מחקר בגרטנר.

מומחי גרטנר ציינו שתחום הצמיחה הגדול ביותר יהיה שירותי תשתית ענן, אשר צפויים לגדול ב-42.8% בשנת 2016. התחום של Software-as-a-Service, אשר לפי התחזיות יגדל ב-21.7%, יתמקם אחרי שירותי התשתית, וצפוי להגיע לנתח של 38.9 מיליארד דולרים בשנת 2016.

למרות התחזית החיובית הזו בנוגע לשימוש בענן הציבורי, נאג מציין כי חברות צריכות עדיין לחצות כברת דרך בכדי להשתמש בפועל בשירותי הענן ולא רק לשאוף להשתמש בהם.

"עם זאת, השאיפה לעשות שימוש בשירותי הענן עוברת את האימוץ בפועל. אין ספק שיש תיאבון גדול בתוך ארגונים להשתמש בשירותי ענן, אבל יש עדיין אתגרים לארגונים לפני שהם עושים את המעבר לענן. גם בהתחשב בשיעור הגבוה של הצמיחה החזויה, למספר רב של ארגונים עדיין אין תכניות נוכחיות להשתמש בשירותי הענן", הוא הרחיב.

הדרך היחידה היא למעלה

כרגיל, אחד המכשולים העיקריים לאימוץ הענן סובב סביב נושאי אבטחת סייבר ופרטיות, למרות הרקורד האיתן של ספקיות הענן הציבורי בהגנה על נתונים. "העמדה של גרטנר בנוגע לאבטחת ענן כבר ברורה – שירותי ענן ציבוריים המוצעים על ידי ספקיות הענן המובילות יהיו מאובטחים. אתגר האבטחה האמיתי הוא שימוש בשירותי ענן ציבוריים באופן מאובטח", אמר אד אנדרסון, סגן נשיא למחקר בגרטנר.

"חינוך נוסף נדרש, כדי לעזור לארגונים להתגבר על המהומה הקשורה בחששות האבטחה. זה אמור להיות אזור מרכזי שבו יתמקדו הספקיות בעבודה עם הלקוחות שלהן, בכדי לפתוח את היתרונות של שירותי הענן הציבוריים", הבהיר אנדרסון את עמדתו בנושא.

גרטנר ציינה שמרבית הארגונים כבר משתמשים בשילוב של שירותי ענן מספקיות מרובות, ושהשילוב הנ"ל עומד רק לעלות, כשגרטנר מנבאת יותר ויותר ארגונים שיפעלו עם מערכות ותשתיות ענן היברידיות.

כשחברות כמו מיקרוסופט (Microsoft) בונות דטה סנטרים חדשים באזורים ספציפיים לצורך הגדלת התפשטות העננים הציבוריים שלהן, השירותים ופלטפורמות הענן הציבורי המוצעים נראים כמוכנים אך ורק לגידול בשימוש, עד שאימוץ מלא של שימוש הענן יהפוך לנורמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים