לאחר שנים: העברת נתונים בקצב של טרה-ביט לשנייה הולכת ומתקרבת

כך עולה ממבדקי שטח שנערכו באחרונה בטכנולוגיה המהירה הזו, שפועלת על סיבים אופטיים ● למרות הצעד המשמעותי, עושה רושם שהמרחק אל עבר יישום צרכני עדיין די גדול

ההבטחה של פלאפון: גלישה מהירה יותר. אילוסטרציה: BigStock

היכולת להעביר נתונים בקצב של טרה-ביט/לשנייה הולכת ומתקרבת. כך עולה ממבדקי שטח שנערכו לאחרונה בטכנולוגיה המהירה הזו שפועלת על סיבים אופטיים.

מבדקים אלו בוצעו בידי מעבדות נוקיה בל (Nokia Bell Labs) בשיתוף עם דויטשה טלקום (Deutsch Telekom) וכן צוות מהאוניברסיטה הטכנית של מינכן.

המבדקים נחשבים להצלחה, וכן כמצביעים על האפשרות שהטכנולוגיה הזו – שנמצאת תחת מחקר לא מעט שנים – אכן תהפוך למשהו צרכני, מכיוון שהם בוצעו לפי המשתפים בתנאים אמיתיים: מרחב מגוון של תנאי בדיקה, מעומס על הערוצים ועד איכות הערוצים ברגעים מסוימים.

מה שעומד בבסיס ההצלחה המסוימת הזו הוא טכניקת אפנון שמכונה Probabilistic Constellation Shaping. בטכניקה זו, בניגוד לשיטת העברת הנתונים בסיב המסורתית בה נעשה שימוש בכל הנקודות, יש העדפה לנקודות שבאותו רגע פחות רגישות לרעשים חיצוניים. היא הוכיחה את עצמה כמספיק טובה להגיע באופן תיאורטי למהירות השיא אליה אפשר להגיע בסיבים אופטיים.

למרות ההתקדמות הגדולה, עדיין המרחק די גדול אל עבר יישום צרכני. יש עדיין כמה וכמה תקלות שצריף לנפות מהטכנולוגיה ומטכניקת השימוש, אך הצעד האחרון היה בהחלט משמעותי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים