"לפחות שליש מפרויקטי ה-BI נכשלים כי המשתמשים לא מרוצים"

"אחת הסיבות העיקריות לכך היא הדרך בה מוצג המידע - הן ברמה הגרפית והן ברמת התוכן", אמר רפי ריכטר, מנהל תחום ה-BI וה-Big Data בשטראוס אסטרטגיה, ונתן כמה טיפים שימושיים לפתרון

"לפחות שליש מפרויקטי ה-BI נכשלים, בעיקר בגלל חוסר שביעות רצון של המשתמשים במערכות הללו. אחת הסיבות העיקריות לכך היא הדרך בה מוצג המידע – הן ברמה הגרפית והן ברמת התוכן", כך אמר רפי ריכטר, מנהל תחומי ה-BI וה-Big Data בשטראוס אסטרטגיה.

ריכטר השתתף במפגש מקצועי של פורום BI מבית אנשים ומחשבים, שעסק בסוגיות שונות בתחומי ה-ויזואליציה של המידע שמגיע משימוש בכלי BI והניתוח האנליטי של המידע.

בדבריו מנה ריכטר כמה סיבות נפוצות לתחושה של המשתמשים: "המידע לא זמין ולא אמין, הצד העסקי לא מבין ולא יודע מה הוא רוצה, ולא עומדים בהבטחות".

לטענתו, "הדרך לגרום לחוויית משתמש טובה יותר בכלי BI היא לא רק על פי ניהול נכון של המידע ואפיונים מדויקים, אלא שימוש מושכל בעקרונות מעולם השיווק".

"צריך להבין בפסיכולוגיה של השיווק הוויזואלי וללמוד אותה", ציין. "יפה ומגניב הם לא המטרה, אלא שהמסרים יובנו ויהיו קלים לקריאה וליישום".

בהמשך נתן ריכטר מספר טיפים לשיפור הנראות של המידע המוצג במערכות ה-BI. לדבריו, יש כמה דברים שחייבים להיות ברורים לעין ברגע שהקורא רואה את המידע: "הנושא, כיוון קריאה נכון, סוג הפונט, להדגיש את הדברים החשובים באמצע ועוד". הוא אף ציין כי לצבעים בהם משתמשים בהצגת המידע יש חשיבות רבה למקבלי ההחלטות. "90% מההערכות על מוצר מסוים מבוססות על הצבע הנקלט בעין כשרואים אותו", אמר.

מה הפתרון?

לדבריו, הפתרון לכך הוא התאמת עקרונות חוויית המשתמש לעולמות ה-BI וה-Big Data. "אנשים לא רוצים לעבוד קשה. יש להם יכולת קליטה מוגבלת, מטבע מבנה המוח שלהם, אבל הם משתוקקים למידע. אנשים טועים, ומי שמכין מידע ויזואלי צריך לדעת שהזיכרון האנושי מאוד מורכב ואי אפשר להעמיס עליו יותר מדי", אמר.

רפי ריכטר, מנהל תחומי ה-BI וה-Big Data בשטראוס אסטרטגיה

רפי ריכטר, מנהל תחומי ה-BI וה-Big Data בשטראוס אסטרטגיה

אז מה צריך לעשות? ריכטר נידב כמה טיפים: "להראות בחומר המוצג מינימום של מידע, לוודא שהקורא יכול לסרוק את הכתוב במוחו באופן מיידי ולהבין אותו בלי הרבה מאמץ, לייצר כותרות קצרות, להשתמש במושגים מובנים ולהימנע משימוש במונחים מעורפלים. לדוגמה, לכתוב גידול או קיטון במקום הפרש, או קשר במקום קורלציה".

לדבריו, האתגרים בהצגת המידע באים לידי ביטוי בעיקר בעולם ה-Big Data, שם הצפת המידע היא דבר מובנה. "חשוב שיבינו את מקור המידע, מה רוצים ממי שמקבל את החומרים, לזהות את המקורות שלו ושיהיו כמה שפחות אלמנטים מבלבלים", אמר.

בחלק האחרון של המפגש נערך פנאל בהנחיית אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro, ובהשתתפות אלעד בלשטיין, מנכ"ל פנדה פפר, ד"ר מאירה הלוי, חברת סגל ומרצה בשנקר, ורובי רוזן, מומחה לחוויית משתמש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים