TripAdvisor מפסיקה למכור כרטיסים לפעילויות "בידוריות" בהשתתפות בעלי חיים

ענקית הזמנות התיירות מוציאה אל מחוץ לשירותיה אטרקציות בהן מעורבת התעללות בבעלי חיים, כמו רכיבה על פילים ושחייה עם דולפינים ● למרבה הצער, בינתיים נשארים גני חיות ורכיבה על סוסים בסל השירותים של החברה

החופש לחיות. צילום: BigStock

הרשתות החברתיות הביאו אל קדמת הבמה את מצוקת בעלי החיים והדרכים הנלוזות שבהן מנצלים בני האדם את חבריהם חסרי הישע.

במסגרת השינוי חלו מני מהפכות, שבראשן נמצאת מגמת הטבעונות, אבל לא רק – גם הבלטה של התעללות בחיות במעבדות ניסויים, בתעשיות של מוצרים שונים וכן בתחום הבידור זוכה לאחרונה לכותרות, והתיקון ביחס לבעלי החיים הולך והופך לנוכח גם בתחום זה.

TripAdvisor – אתר מוביל מתחום התיירות – הודיע כי לא יוסיף למכור כרטיסים לאטרקציות שבהן תיירים באים במגע עם חיות בר או עם מיני בעלי חיים הנמצאים בסכנת הכחדה. השינוי במדיניות החברה כולל בין השאר טיולי פילים, פעילויות "לשחות עם" הכרוכות בנגיעה או ברכיבה על דולפינים, וכן ליטוף של חיות בר – כמו נמרים ואריות – שנמצאות בשבי.

ליידע תיירים על אודות צער בעלי החיים

כמו כן, החברה הודיעה כי היא מפתחת פורטל חינוכי, בעזרת מספר קבוצות להגנת חיות בר, שמיועד ליידע תיירים אודות צער בעלי החיים והפרקטיקות השונות שמתבצעות בבעלי חיים תוך כדי ניצול, שעבוד והתעללות.

"מדיניות ההזמנות החדשה של TripAdvisor מאמצת נהלים וחינוך שנועדו כאמצעי לתרום את חלקנו בסיוע לשיפור רמת הבריאות והבטיחות של בעלי החיים, בעיקר בשווקים שבהם המגננות הרגולטוריות מוגבלות", כתב מנכ"ל TripAdvisor, סטיבן קאופר, בהצהרה לתקשורת.

"אנו מאמינים כי התוצאה הסופית של המאמצים שלנו תאפשר לנוסעים לבצע בחירות מתחשבות יותר לגבי השאלה אם לבקר אטרקציה של בעלי חיים, וכן לכתוב ביקורות משמעותיות יותר על האטרקציה המסוימת", שטח קאופר את משנתה החדשה של החברה.

TripAdvisor, המפעילה את שירות ההזמנות Viatour, תפסיק למכור כרטיסים לכמה מאטרקציות בעלי חיים באופן מיידי. השינוי במדיניות ייושם במלואו כאשר הפורטל החינוכי של החברה יושק בתחילת 2017.

הפילים עוברים שבירה רוחנית

נשיונל ג'יאוגרפיק (National Geographic) מדווח, כי TripAdvisor נמצא תחת לחץ של קבוצות המקדמות את זכויות בעלי החיים, שתבעו ממנו להתרחק מ"אטרקציות הידועות כגורמות לבעלי החיים טראומה נפשית ופיזית שיכולה לקצר את חייהם".

נשיונל ג'יאוגרפיק הוסיף והסביר כיצד מתבטא היחס הקלוקל לבעלי החיים בתעשיית התיירות והבידור לתיירים, ופירט ש"כאשר הם מאומנים לשאת מבקרים, הפילים עוברים 'שבירה' (רוחנית) אשר לעתים קרובות כרוכה בהכאה במקלות שבקצותיהם מסמר והענשה בדמות כליאה בכלובים קטנים".

"נמרים ואריות לעיתים קרובות מסוממים בכדי לגרום להם שקט ורוגע כך שיהיה לתיירים בטוח ללטף אותם ולהצטלם איתם. דולפינים נשמרים בשבי בכדי שתיירים יוכלו לשחות איתם, ולכן אינם מסוגלים לצוד, לנדוד ממקום למקום ולשחק כפי שהיו נוהגים בטבע, מה שמעלה את רמת הלחץ שלהם ויכול לגרום לפגיעה התנהגותיות".

רכיבה על סוסים כן – מלחמות שוורים לא

Viatour טוען כי במשך מספר שנים אסרה על הזמנות נסיעות למקומות שבהם חיות בר נהרגות או נפצעות לצורכי ספורט דמים ואילו TripAdvisor אסר כבר קודם על ביקורות בעבור עסקים שמקדמים אטרקציות כגון מלחמות שוורים או צייד בתנאי שבי.

מ-TripAdvisor נסמר כי המדיניות החדשה כוללת יוצאים מהכלל כגון פעילויות רכיבה על סוסים בפינת חי לילדים, כמו גם אקווריומים, גני חיות או מקלטים לחיות, שם, לטענתה, האינטראקציה הפיזית עם החיות מפוקחת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים