אינטל השיקה סדרת מעבדים שמיועדת לשימוש בתחום האינטרנט של הדברים

לפי החברה, בעזרת ה-Atom E3900, גם התקנים פשוטים כמו חיישני תנועה ומצלמות יכולים להפוך לחכמים יותר ולעבד את הנתונים שהם אוספים לפני שהם נשלחים למחשב המרכזי

תעשה מכם חכמים. Atom E3900

אינטל (Intel) השיקה סדרת מעבדים חדשה שמיועדת לשימוש בתחום האינטרנט של הדברים וכן לרכבים חכמים.

לפי החברה, סדרת המעבדים החדשה המכונה Atom E3900 נועדה לחזק את המגמה על פיה יש להגביר את כושר העיבוד של חיישני הקצה במערכת. עם המעבדים החדשים, כך טוענת אינטל, גם להתקנים פשוטים יחסית כמו חיישני תנועה ומצלמות יכולים להפוך לחכמים יותר ולעבד את הנתונים שהם אוספים לפני שהם נשלחים למחשב המרכזי.

מגמה זו, שזכתה לכינוי "מחשוב ערפל", עיקר עיבוד הנתונים לא מתבצע במרכז הנתונים, עם דגש על אחסון בענן, אלא קרוב יותר לרכיבים שנמצאים בקצוות הרשת המסוימת, וכך לשפר ולמטב את הנתונים שנשמרים בסופו של דבר במערכת הראשית – מה שגם אמור להשפיע על מהירות העבודה וקבלת נתונים שמובילים להחלטה.

להפר את הסדר הקיים

מעבדי ה-Atom E3900 אמורים לספק מהירויות זיכרון גבוהות יותר ורוחב פס שיספקו את דרישות העיבוד ביחידות הקצה, כולל רכב חכם. רכיבים אלו מיוצרים ב-14 ננו-מטר והם כוללים בין השאר גם יכולות תצוגת תלת-מימד מהירות יותר לעומת הדור הקודם, עד פי 2.9 לפי אינטל, ארבע יחידות מחשוב לעיבוד וקטורי של תמונות, מה שמאפשר ללכוד תמונות טובות יותר, גם במצבי תאורה לא נוחים.

"טכנולוגיות אינטרנט של הדברים טומנות בחובן את הפוטנציאל להפר את הסדר הקיים בתעשיות שלמות, ליצור מחזורי צמיחה חדשים ולחולל שינוי מהותי בחוויות היומיום שלנו", אמר קן קוויאסקה, סגן נשיא בקבוצת האינטרנט של הדברים ומנהל כללי של הנדסת ופיתוח פלטפורמות בחברה.

לדבריו, "עם המעבדים האלה, אינטל ממשיכה להציע יתרון גודל משמעותי בטכנולוגיות אינטרנט של הדברים, בין אם מדובר בחיישנים, מחשוב או אחסון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים