11 ימים לפני הבחירות: ה-FBI פותח שוב את חקירת המיילים של הילרי קלינטון

הבולשת הפדרלית הודיעה כי תחזור לחקור את הפרשיה, וזאת לאחר שגילתה מיילים נוספים הרלוונטיים לחקירה ● בתגובה קראה קלינטון ל-FBI להסביר את פרטי החקירה באופן מיידי

הקורבן: הילרי קלינטון. צילום: BigStock

בעיתוי דרמטי כשהמתח סביב המירוץ לנשיאות ארצות הברית בשיאו, החליט ה-FBI (ר"ת The Federal Bureau of Investigation) לבחון מיילים חדשים שהתגלו, הקשורים למועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון, ובכך לעורר שוב את המחלוקת המסיבית שרדפה אחרי הקמפיין של קלינטון במשך חודשים.

שלושה חודשים לאחר שחקירת המיילים שלה הולידה המלצה שלא לנקוט כנגד קלינטון בהליכים פליליים, בישר בסוף השבוע מנהל ה-FBI, ג'יימס קומי, כי נמצאו מיילים חדשים שככל הנראה "רלוונטיים" לחקירה בנוגע לחשד לשימוש לרעה, לכאורה, של קלינטון בשרת הדואר האלקטרוני האישי שלה בתקופה שבה כיהנה כמזכירת המדינה.

ראש ה-FBI הודיע ביום ו' לקונגרס כי לבולשת הפדרלית נודע על מיילים נוספים של קלינטון ולכן הוחלט על חידוש החקירה. קומי שלח לחברי הקונגרס מכתב שבו טען שעל ה-FBI לנקוט ב"צעדים הולמים" על מנת לבדוק את המיילים, וזאת על אף שה-FBI אינו יודע לעת עתה אם הם "משמעותיים" לחקירת קלינטון, כמה זמן יארך לבדוק אותם, והאם נכלל בהם מידע מסווג.

במזכר פנימי ששלח קומי לסוכני FBI, ושדלף לרשת פוקס ניוז (Fox News), כתב ראש הבולשת כי לרוב אינו יוצר קשר עם הציבור בשל פתיחה מחודשת של חקירה, אולם במקרה המסוים הוא נאלץ לפנות אל בית הנבחרים מכיוון שמדובר במועמדת לנשיאות ארצות הברית ולכן חקר האמת ויידוע הציבור נמצאים בראש סדר העדיפויות.

"כותב בכדי להשלים את עדותי הקודמת"

בהצהרה שמסר הבהיר קומי את הסיבות לחקירה המתחדשת ואמר: "בעדות קודמת בקונגרס התייחסתי לעובדה כי ה-FBI השלים את חקירת שרת הדוא"ל האישי של מזכירת המדינה לשעבר קלינטון. לאור ההתפתחויות האחרונות אני כותב בכדי להשלים את עדותי הקודמת".

"ל-FBI נודע על קיומם של מיילים שנראים רלוונטיים, ואני מודיע כי צוות החקירה תדרך אותי על זה אתמול והסכמתי שה-FBI צריך לנקוט בצעדי חקירה מתאימים שתפקידם לאפשר לחוקרים לסקור מיילים אלה בכדי לקבוע אם הם מכילים מידע מסווג, כמו גם להעריך את חשיבותם לחקירתנו".

מיילים הקשורים באנתוני ווינר והומה אבדין

על פי דיווח בניו יורק טיימס (New York Times), האימיילים החדשים שבהם מתמקדת החקירה המתחדשת נמצאו במסגרת חקירה אחרת, העוסקת בפרשת ה"סקסטינג" (התכתבויות מיניות) ששלח חבר הקונגרס היהודי הדמוקרטי לשעבר, אנתוני ווינר.

ווינר היה עד לא מזמן בעלה של העוזרת הקרובה של קלינטון, הומה אבדין, שנחשבת כבר שנים גם כחברתה של המועמדת הדמוקרטית. בני הזוג נפרדו עקב החקירה בגין החשד להתכתבויות בוטות שניהל ווינר עם נערה בת 15 מצפון קרוליינה, כמו גם בשל קשרים שניהל עם נשים אחרות.

המיילים שמתכוונת הבולשת לחקור כעת, הם כאלו שנכתבו בעת שבה עבדה אבדין עם קלינטון במחלקת המדינה, ונמצאו על פי הדיווחים על מחשב נייד שחלקה העוזרת עם בעלה באותם ימים.

"בואו נוציא את זה החוצה"

בהתייחסה לחקירה המתחדשת אמרה קלינטון ביום ו' כי "לעם האמריקני מגיע לקבל את מלוא העובדות באופן מיידי". היא דחקה ב-FBI "להסביר את הסוגיה הנדונה, מה שהיא לא תהיה, ללא כל עיכוב – בואו נוציא את זה החוצה", הוסיפה קלינטון ודרשה.

על אף היענותה לכאורה של קלינטון לחקירה המחודשת, ספג קומי ביקורת ממטה הבחירות של המתמודדת ומתומכיה. יו"ר מטה קלינטון, ג'ון פודסטה, אמר בתגובה לחידוש החקירה כי ה-FBI צריך לספק מיד מידע נוסף על המיילים שהתגלו, וציין ש"יוצא דופן שרואים כזה דבר 11 ימים לפני הבחירות". פודסטה הדגיש כי מטה קלינטון משוכנע שהחקירה לא תביא למסקנות שונות מאלו שקיבל ה-FBI עד כה בסוגיה.

לא להכניס את השערורייה הפלילית אל החדר הסגלגל

גם המועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ, לא החמיץ הזדמנות להגיב לדברים. בעצרת בניו המפשייר אמר טראמפ לקהל כי "השחיתות של הילרי קלינטון היא בסולם שמעולם לא ראינו לפני כן. אסור לנו לאפשר לה לקחת את השערורייה הפלילית שלה אל החדר הסגלגל".

"יש לי כבוד רב לעובדה שה-FBI ומשרד המשפטים מוכנים כעת להפגין את האומץ ולתקן את הטעות האיומה שעשו", הוסיף ואמר טראמפ, שציין כבר בעבר כי קלינטון צריכה להיות מאחורי סורג ובריח, והאשים את יריבתו ב"מחיקת אלפי מיילים" בכדי להסתיר אותם מה-FBI – האשמות שקלינטון הכחישה.

גם רפובליקנים אחרים קפצו על החדשות אודות חידוש החקירה. מנהלת הקמפיין של טראמפ, קליאן קונווי, צייצה בטוויטר (Twitter) "יום גדול השתפר אפילו יותר עכשיו", ואילו יו"ר בית הנבחרים, פול ריאן, אמר שלקלינטון "אין איש מלבד עצמה להאשים במצבה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים