Wix מכחישה האשמות שגנבה את הקוד של וורדפרס

החברה הישראלית, המציעה בניית אתרים עצמאית על בסיס טמפלטים, מוצאת את עצמה תחת האשמות לא פשוטות מצד יוצר וורדפרס, אך מתעקשת להכחיש ואף טוענת כנגד המאשים שהוא העתיק ממנה את המודל העסקי

Wix

לאחר שמצאה עצמה מותקפת בטענות שלא רק שגנבה את הקוד של וורדפרס (WordPress), אלא כשלה לתרום בחזרה לקהילת הקוד הפתוח, הגיבה Wix הישראלית על ההאשמות ואמרה כי הטענות נגדה מופרכות וכי פלטפורמת בניית האתרים שהחברה מספקת לכל דורש, על בסיס תבניות מובנות, פועלת בתום לב.

זה כל הרעיון של קוד פתוח, נכון?

ההתנצחות המקוונת החלה בפוסט בבלוג שפרסם יוצר וורדפרס, מאט מולנווג, ובו הטיח בחברה הישראלית את ההאשמה כי עורך האפליקציה החדשה שלה לנייד, שיצאה החודש, נבנה באמצעות "קוד גנוב". העיסוק הציבורי בנושא תפס, כך נדמה, את אנשי Wix לא מוכנים, מה שהביא למכתב גלוי שפרסם מנכ"ל Wix ואחד המייסדים של החברה, אבישי אברהמי, בבלוג.

בפוסט התייחס אברהמי לכל סעיף ביקורת שנמתח על החברה שלו. הוא פנה אל מולנווג בסגנון פמיליארי וכתב לו "וואו, אחי אני אפילו לא יודע שרבנו". בדבריו הודה המנכ"ל כי Wix אמנם עשתה שימוש בספריית הקוד הפתוח של וורדפרס בעבור "חלק מינורי ביישום", אך הוסיף ל"ווידוי" הערת ביניים צינית בנוסח "זה כל הרעיון של קוד פתוח, נכון"? בדבריו טען אברהמי בעיקר כי כל שינוי או שיפור שהצוות שלו עשה, הוגש כראוי בחזרה כמקור פתוח.

גם טל קול, המהנדס המוביל של החברה, פרסם מכתב שפנה אל מולנווג, וסתר את ההאשמות כאילו גנב קוד. קול טען כי שיתף פעולה עם מהנדסי Automattic, החברה שמפעילה את וורדפרס, לצורך פיתוח עורך React Native, מאחר שמתכונת ה-Rich Text של פלטפורמת הבלוגים לא תמכה בטכנולוגיה.

Wix – חברה למופת בקהילת הקוד הפתוח

בפוסט התגובה שפרסם אברהמי הוא לא רק דחה את טענותיו של מולנווג אלא ביקש להבהיר כי המשרד שלו היה חבר למופת בקהילת הקוד הפתוח. אברהמי סיפר כי ל-Wix יש פרויקטים רבים בקוד פתוח, שכולם מתוארכים לזמנים שלפני פרסום טענותיו של מולנווג.

"תמיד חלקנו והערצנו את המחויבות שלך לתת בחזרה", פנה אברהמי בדבריו אל מולנווג והוסיף, "וזו בדיוק הסיבה שיש לנו 224 פרויקטים של קוד פתוח, ואלפי באגים/שיפורים או יותר העומדים לרשות קהילת הקוד הפתוח".

במכתבו התייחס אברהמי גם לטענה נוספת להעתקה, הפעם של מיתוגה של וורדפרס. בדבריו תקף מנכ"ל Wix את מאשימו וענה לו "למעשה, אם זכרוני אינו מטעה אותי, עד לאחרונה עסק דף הבית של Automattic בבלוגים ורק לאחרונה פנה להתעסק ב'אתרי אינטרנט'. המודל העסקי שלך גם הוא השתנה כמעט בדיוק לזה שהיה לנו במשך שנים. יכול להיות שאתם שאלתם אותו מאיתנו? אם כן, שוב, אתם מוזמנים לעשות זאת".

גם אברהמי וגם קול התנצלו בפני צוות Automattic, לא על גניבת הקוד, אלא על כך שכנראה לא נתנו להם מספיק קרדיט. בכדי להימנע מקצר נוסף בתקשורת החליטו הצדדים לעשות את הדבר הנכון והמקובל על כולם, ואברהמי ביקש ממולנווג להיפגש בכדי לדון בנושאים השנויים במחלוקת, על מנת להמשיך ולבנות יחד קהילה חזקה ואיכותית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים