VMware, מחשוב ענן והשירות החדש – CaaS

שיחה שנערכה בכנס VMworld 2016, שהתקיים בברצלונה, עם נתי אמסטרדם, מנכ"ל סניף VMware ישראל, ואופיר זמיר, מנהל טכנולוגי אזורי בכיר בחברה

01/11/2016 08:08
נתי אמסטרדם, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: פלי הנמר

לאחר ההכרזה המשותפת ל-VMware ול-AWS, היכן VMware עם העננים הציבוריים האחרים הגלובליים? ומה עם אלה המקומיים בארץ?
"גם לאחר ההסכם עם AWS, אנחנו תומכים, באמצעות Cloud Foundation, בעננים ציבוריים אחרים: הן גלובליים, כמו אלה של יבמ (IBM) וגוגל (Google), והן מקומיים-ישראליים, כמו אלה של בזק בינלאומי ו-CCC.

הרעיון המנחה שלנו הוא שביישומים הקיימים, הלקוחות ימשיכו לעבוד דרך VMware ולבחור ענן ציבורי מבין הספקים המקומיים והגלובליים, וביישומים חדשים הם יפתחו היישר על VMware, שתומכת בסביבת AWS. הלקוחות סומכים על vSphere לתמיכה ולניהול בקרת המשאבים בכל ענן שיבחרו.

אופיר זמיר, מנהל טכנולוגי אזורי בכיר ב-VMware. צילום: פלי הנמר

אופיר זמיר, מנהל טכנולוגי אזורי בכיר ב-VMware. צילום: פלי הנמר

גם אמזון (Amazon) יודעת שעם VMware, יקל עליה לחדור לארגונים ולהציע תשתיות בענן (IaaS).

בכל מקרה, ההצעה לענן AWS היא של VMware ללקוחותיה. זו לא הצעה של AWS והלקוח, במקום לפתוח שני חשבונות אצל שני ספקים – דבר מסובך – פותח רק חשבון אחד, אצלנו, ודרכו נהנה גם משירותי הענן של AWS. הפתרון הייחודי שלנו הוא בכך שאנחנו מאפשרים להעביר עומסי עבודה מכל ענן לכל ענן, ובכל עת שבה הלקוח חפץ. כך אנחנו מציעים שירות חדש – CaaS, ענן כשירות".

בעידן הענן תמשיכו לשרת את הלקוחות יחד עם אינטגרטורים מקומיים?
"בהחלט כן. ראשית, חלה על ארגונים רבים רגולציה, בעיקר בעולמות הפיננסיים, והם חייבים לעבוד עם ספקי ענן שתשתיותיהם מקומיות. VMware תמשיך לעבוד עם ספקי תשתיות ענן מקומיים, בישראל. שנית, אינטגרטורים מקומיים מספקים שירותי גיבוי בענן מבוססי vCloud Air, שמציע מעין דטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC) ובשירותי ענן אצל ספק מקומי לגיבוי יעיל ונוח. כך גדל השוק של אינטגרטורים מקומיים שמקימים דטה סנטרים מוגדרי תוכנה של VMware גם לשירות לגיבוי".

מה התפיסה החדשה של VMware לפתרונותיה שוק האנטרפרייז? יש להזכיר שהתחלתם בכך לפני כ-18 שנים, עם פתרון וירטואליזציה לשרתי X86?
"בכנס השנה, התפיסה היא כבר כוללנית ביותר. לא משנה באיזה שרת של איזה ספק מדובר. הפתרון הוא ניהול משאבים לכל ענן, לכל יישום ולכל התקן שהארגון בוחר: device any cloud, any application, any".

האם לקוחות עוברים לקונטיינרים?
"כן. הם עושים זאת כי זוהי דרך הפיתוח המהירה ביותר כשרוצים לכוון את אותם היישומים שירוצו על כל הפלטפורמות. כך, VMware, בהתאם לצרכי הלקוחות, מציעה פתרון תומך בניהול קונטיינרים בכל סביבה וענן".

סנג'יי פונן, סגן נשיא בכיר לתחום מחשוב הקצה ב-VMware, אמר מעל הבמה בכנס שהוא מבקש מכל משתתף לזהות כל עובד של VMware שלא משתמש ב- Workspace one ולהלשין עליו. האם אתם משתמשים בכך?
"בוודאי, כולנו בחברה עושים כך. אנחנו מתחברים מהסלולר לכל יישום ארגוני שלנו. אנחנו כמובן מאובטחים, לאחר שהזדהינו בכניסה עם SSO פעם אחת בלבד. זה פתרון שמייעל את העבודה לכל מנהל ומקצוען. ההתקנה של Workspace one אוטומטית והיא אנלוגית לחנויות האפליקציות של גוגל ואפל (Apple)".

שיחת טלפון עם סנג'יי פונן על Workspace one ובמקביל, גישה לכל היישומים הארגוניים בצורה פשוטה ומאובטחת. צילום: פלי הנמר

שיחת טלפון עם סנג'יי פונן על Workspace one ובמקביל, גישה לכל היישומים הארגוניים בצורה פשוטה ומאובטחת. צילום: פלי הנמר

שמתי לב ש-VMware הולכת בגדול גם על פתרון וירטואליזציית האחסון שלה, vSAN. מדוע?
"משום שמדובר במהפכה של ממש באחסון. כל האחסון מבוסס פלאש (Flash), כלומר מהיר ואמין, ועכשיו כבר לא יקר, כמו שהיה עד עתה. כדרכנו, אנחנו תומכים בכל היצרנים ובכל מערכת הפעלה.

ההוכחה להצלחה היא במידת הקליטה של המערכות אצל הלקוחות. מספר לקוחות vSAN גדל בקצב מסחרר של 300% והגענו כבר ל-5,000 מערכות אחסון שלנו שהוטמעו ברחבי העולם. גם בישראל יש הצלחות אצל לקוחות, שנהנים מחיסכון ניכר, כי הם לא צריכים לרכוש נפח עודף לצרכיהם הקיימים, אלא יכולים להגדיל האחסון עם הגידול בדרישה בלבד. מדובר ב-Scale out מלא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים