כ-500 מורים קיבלו מחשבים ניידים מאז תחילת שנת הלימודים

המורים הללו מלמדים ב-10 בתי ספר בראשון לציון, ובבתי הספר בכפרי הנוער כדורי, מאיר שפיה ועין כרם

יותר ויותר מורים מצטרפים לתוכנית. צילום אילוסטרציה: BigStock

מאז תחילת שנת הלימודים קיבלו כ-500 מורים מחשבים ניידים במסגרת התוכנית מחשב נייד לכל מורה של קרן אתנה. המורים הללו מלמדים ב-10 בתי ספר בראשון לציון, ובבתי הספר בכפרי הנוער כדורי, מאיר שפיה ועין כרם.

בנוסף למחשבים הניידים, מקבלים המורים שמשתתפים בתוכנית הדרכה מקצועית בת 120 שעות, שמקנה להם כלים להפוך את סביבת הלמידה למתקדמת יותר.

מאז תחילת התוכנית הצטרפו אליה קרוב ל-14 אלף מורים וגננים ב-1,217 בתי ספר וגני ילדים ב-118 רשויות מקומיות ברחבי הארץ, שכבר קיבלו את המחשבים הניידים ועברו את קורסי ההכשרה.

מקרן אתנה נמסר כי פורומים וגופים שונים ברחבי העולם מתעניינים במחשב נייד לכל מורה. כך, לדוגמה, בתחילת אוקטובר הוזמנו נציגי הקרן – הנשיא והמייסד, אורי בן-ארי, ומנהלת התוכנית, דפנה תמיר – להשתתף בכנס שערך אונסקו בפריז לציון 50 שנים ליום המורה הבינלאומי. במהלך הכנס השתתפו בן-ארי ותמיר בפאנלים שונים, שעסקו בהכשרה ובקידום מעמד המורים בעולם.

סקרים שנערכו בקרב מורים שקיבלו מחשב נייד במסגרת תוכניתה של קרן אתנה העלו כי השימוש בלפטופ בכיתה תרם רבות לניצול יעיל יותר של זמן ההוראה בכיתה, וכן ליישום שיטות הוראה חדשות. כמו כן, העניין של התלמידים בנושאי השיעור גדל כתוצאה מהשימוש במחשב נייד והישגיהם השתפרו. המיומנות בשימוש במחשב גם חיזקה את מעמד המורה – הן בכיתה והן בקרב עמיתים, חברים ובני משפחה.

"התלמידים של היום נולדו בעידן של מהפכה טכנולוגית והשימוש במחשב נייד על ידי המורים בישראל הוא קריטי לאיכות ההוראה", אמר בן-ארי. "ניתן לראות את ההשפעה החיובית של השימוש במחשבים על איכות ההוראה והלימוד בכיתות שמשתתפות בפרויקט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים