ארצות הברית: חוקי פרטיות חדשים מגנים על הצרכנים

רשות התקשורת הפדרלית העבירה חוקים שדורשים מספקיות אינטרנט לבקש את רשות לקוחותיהן לאסוף ולהשתמש במידע האישי שלהם ● מעניין לגלות מה יציעו הספקיות למשתמשיהן בתמורה להסכמה להמשך רוטינת המעקב הנוכחית

תשמרו מרחק. אילוסטרציה: BigStock

בשורות חיוביות בעבור כל מי שדואג לפרטיותו ברשת – ה-FCC (ר"ת Federal Communications Commission) האמריקני העביר לאחרונה כללים חדשים וגורפים שמטרתם להגן על פרטיות המשתמשים באינטרנט.

בכירים פדרליים מסרו בסוף השבוע בשורה על פסק דין תקדימי לטובת הפרטיות באינטרנט, המגביל את ספקיות האינטרנט בשימוש ובמכירת נתוני לקוחות, תוך טענה כי ללקוחות יש זכות לשלוט במידע האישי שלהם.

ספקיות פס רחב למחשבים נייחים ולניידים יצטרכו מעתה לקבל את הסכמת המשתמש, המכונה הסכמה מדעת (Opt-In), בעבור נתונים כמו היסטוריית הגלישה באינטרנט שלהם, השימוש באפליקציות, נושאי בריאות ומידע כספי, מידע על ילדים, מיקום גאוגרפי מדויק, והתוכן של התקשורת המקוונת.

החברות יאלצו גם להודיע ללקוחות כיצד המידע שלהם משמש אותן ולאילו צדדים אחרים מעבירה כל ספקית את הנתונים. הספקיות יוכלו לעשות שימוש במידע לא רגיש של הגולשים על בסיס מה שמכונה הנחת הסכמה (Opt-Out).

עד כה לא היו הגנות

"צרכנים דואגים עמוקות לפרטיות שלהם, וכך ראוי שננהג גם אנחנו", אמרה מיניו קלייבורן, נציבת רשות התקשורת הפדרלית, שהצטרפה לעמיתתה הנציבה הדמוקרטית ג'סיקה רוזנוורסל ואל יו"ר ה-FCC, טום ווילר, לאישור התקנה, שזכתה לתמיכה של 3-2 במפגש החודשי של הרשות.

ווילר תיאר את אימוץ התקנות החדשות המגינות על פרטיות הצרכן בתור "צעד הגיוני" וזאת מכיוון שלדבריו, "לפני היום לא היו הגנות".

שמירת פרטיות הצרכנים על ידי ספקיות שירותי האינטרנט ברשתות הפס הרחב הוכפפה לתחום שיפוטה של ה-FCC לאחר שחוקי ניטרליות הרשת, או חוקי ה-Open Internet, אומצו בשנה שעברה.

השינוי העניק לרשות את הסמכות לפקח על ספקיות האינטרנט כעל "נשאיות משותפות" (Common Carriers), בדומה לאופן שבו התייחסו אל חברות הטלפון שסיפקו את שירותי הטלפון הקווי.

היום הכי הטוב אי-פעם בנושא פרטיות באינטרנט

לאחר שספקיות פס רחב סווגו כנשאיות משותפות, הן כבר לא נמצאו יותר תחת סמכותה של נציבות הסחר הפדרלית, ה-FTC (ר"ת Federal Trade Commission).

במהלך הליך שינוי הרשויות המוסמכות, שארך שבעה חודשים, ה-FCC ניסתה להעתיק את מסגרת הפרטיות של ה-FTC עם מספר הבדלים, כולל הגדרה של מה שנתפש כמידע "רגיש", הסבירה קלייבורן. אך כעת החליטה רשות התקשורת לקחת את הנושא מספר צעדים קדימה.

"זה היה כנראה היום הכי הטוב שהיה לנו בנושא פרטיות באינטרנט – פרטיות אינטרנט מסחרית – אולי אי-פעם," אמר ג'פרי צ'סטר, מנכ"ל המרכז לדמוקרטיה דיגיטלית (Center for Digital Democracy), וקבע כי "הגענו לפריצת דרך".

צ'סטר ומגני צרכנים אחרים חזו כי התקנות החדשות יקנו תנופה למאמצים הארוכים ליצור חוקי פרטיות אפילו עוד יותר מרחיקי לכת, כפי שמקובל במדינות מתקדמות אחרות.

הנחות ללקוחות שיסכימו למעקב

אמנם הצרכנים אינם צפויים לראות השפעה מיידית של פסיקת ה-FCC, אבל שוחרי הפרטיות מזהירים כי המשך המנהג של ספקיות האינטרנט למכור את המיקומים, היסטוריית הגלישה ונתונים מקוונים אחרים של הלקוחות שלהן, יכול לקחת את המעקב באינטרנט לרמה חדשה ומטרידה.

"אם זה (החקיקה החדשה) לא היה נעשה, תשתית המעקב הייתה יכולה להתבסס בתוך האינטרנט עצמו", אמר ג'יי סטנלי, מומחה בכיר למדיניות ביטחון באגודה לזכויות האזרח, ה-ACLU (ר"ת The American Civil Liberties Union).

השרשת והוצאתן לפועל של התקנות החדשות – אשר עוד יכולות להיתקל באתגר משפטי שיציבו בפניהן חברות מושפעות – הדורשות מהספקיות את קבלת ההסכמה המפורשת של הלקוחות, יכולה להתבטא בהוספת תיבות דיאלוג מיוחדות, בצורך בבניית אתרים חדשים שיתאימו למדיניות הפרטיות המעודכנת, או באמצעים אחרים של אינטראקציה עם חברות, אשר יכולות להיות מעוניינות כעת להציע הנחות או תמריצים אחרים ללקוחות אשר יסכימו מרצונם לאפשר את המשך המעקב המקוון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים