הישג לעובדי HOT mobile: הסכם קיבוצי ראשון בחברה

ההסכם כולל, בין היתר, מתן קביעות לעובדים, פיצויים מוגדלים לפורשים, העלאות שכר ומענקים, תוספת ימי חופשה, והגדלת דמי ההבראה ותקציב הרווחה

מעמד החתימה על ההסכם הקיבוצי ב-HOT mobile. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

ההסתדרות, הנהלת HOT mobile ו-ועד העובדים חתמו היום (ב') על הסכם קיבוצי ראשון בתולדות חברת הסלולר. החתימה על ההסכם הגיעה בסיומו של תהליך הידברות שהחל באפריל 2014, אז התאגדו בהסתדרות כ-300 עובדי החברה.

תוקפו של ההסכם הוא למשך שלוש שנים ונקבע בו שעובדים יקבלו מעמד של קביעות לאחר 3.5 שנות העסקה בחברה. כמו כן, ההסכם מסדיר תהליכי ניוד עובדים בתוך HOT mobile ואיוש משרות באופן שנותן עדיפות לעובדים קיימים. כחלק מההסכמות נקבע גם כי עובדים שירצו לפרוש במסגרת תוכנית פרישה מרצון יוכלו לקבל מענק פרישה מוגדל.

העובדים יקבלו מענק חתימה מיוחד וייהנו מתוספת שכר ממוצעת של עד 2.7% בשנים הקרובות.

ההסכם מעניק לעובדים גם תוספת ימים לחופשה בחגים והגדלת דמי ההבראה מעבר לקבוע בחוק. עובדים עם ותק של חצי שנה ומעלה יוכלו להצטרף לביטוח בריאות שתציע החברה. כמו כן, כל עובד שהוא הורה לילדים בגילאים 3-11 יקבל אחת לשנה תוספת קייטנות עבור כל ילד בגילאים הללו. עוד הטבה שהושגה במסגרת ההסכם היא הגדלת תקציב הרווחה שמקצה HOT mobile לעובדים, למטרת קיומם של אירועי רווחה להם ולילדיהם. כן הוגדל גובה השי לחגים ונקבע על 800 שקלים לשנה.

ההסכם קובע בנוסף שמהשנה השלישית לכניסתו לתוקף, לכל עובד שהשלים 3.5 שנות ותק תיפתח קרן השתלמות.

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, אמר עם החתימה על ההסכם כי "הצדדים הצליחו לגשר על הפערים ביניהם בתהליך מורכב של המשא ומתן, והגיעו להסכם שיסדיר וישפר את זכויות העובדים, תוך שהוא מביא לידי ביטוי את הערכת ההנהלה להון האנושי שלה. התאגדותם של עובדי HOT mobile והאמון שנתנו בהסתדרות מוכיחים שזוהי הדרך הטובה ביותר לשפר את תנאי ההעסקה ואת הביטחון התעסוקתי".

אסף עופר, מנכ"ל HOT mobile, ציין ש-"ההסכם משלב בין האתגרים העסקיים של החברה לרווחתם של עובדיה. החתימה על ההסכם היא צעד נוסף ביחסי האמון ושיתוף הפעולה בין ההנהלה לעובדים".

לדברי אופיר בר גיל, יו"ר ועד העובדים, "ההסכם הקיבוצי שהושג הוא פרי המאמץ שבו נטלו חלק העובדים ונציגיהם בוועד, יחד עם ההסתדרות, והוא משלב איזונים בין ביטחון תעסוקתי ורווחה כלכלית, ככל שמצבה של החברה מאפשר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורני

    ההישג היחידי הוא שעובדי הוט יתחילו לשלם ולממן את קופת השרצים של ההסתדרות. זה הדבר היחידי שמעניין אותם. תעשו חשבון כמה מיליונים ישלמו בחודש עובדי הוט לקופת ההסתדרות וכמה מעט, אם בכלל, יצא להם מזה.

אירועים קרובים