18 חודשי מאסר להאקר שגנב את תמונות העירום של ג'ניפר לורנס

מי שאחראי ל-"סלב-גייט" ולחשיפת חומרים אישיים של כוכבות הוליוודיות וזמרות רבות נעצר על ידי ה-FBI בחודש מרץ, ועקב עסקת טיעון יבלה מאחורי סורג ובריח שנה וחצי בלבד

שחרור מוקדם מהכלא לריאליטי ווינר. צילום אילוסטרציה: BigStock

האקר שפרץ למחשבים הפרטיים של מפורסמות כמו ג'ניפר לורנס, סלינה גומז, קירסטן דאנסט, כריסטין ריטר, אריאנה גרנדה, קייט אפטון, ריהאנה ורבות אחרות, ופרסם את תמונות העירום שלהן באינטרנט באוגוסט 2014, נידון בסוף השבוע ל-18 חודשי מאסר בכלא פדרלי, כך דיווחה פרקליטות ארצות הברית.

ריאן קולינס בן ה-36 מפנסילבניה – ההאקר העומד מאחורי הדלפת תצלומיהן של רבות מכוכבות הוליווד לאינטרנט – שנודע בכינוי "Fappening" או "Celebgate", הודה בחודש מרץ בעבירה אחת של גישה לא מורשית למחשב מוגן לצורך השגת מידע, וחתם עם הפרקליטות על עסקת טיעון.

בהתאם להאשמות המקוריות יכול היה קולינס לקבל עד חמש שנות מאסר, אלמלא נחתמה איתו כבר במרץ עסקת טיעון.

פרויקט פישינג רב הישגים

לדברי הרשויות, ההאקר עסק בפרויקט הפישינג שלו מחודש מנובמבר 2012 ועד מספטמבר 2014. במהלך המשימה השיג קולינס את שמות המשתמש והסיסמאות של קורבנותיו על ידי כך ששלח אליהן מיילים, שנראו כאילו נשלחו מטעם אפל (Apple) או גוגל (Google), ובהם בקשה שימסרו את פרטי חשבונותיהם, מסיבות כאלו או אחרות.

כאשר הקורבנות הגיבו, חדר ההאקר לחשבונות וזכה בגישה למידע אישי שלהן, כולל לתמונות וסרטונים בעירום. החוקרים טוענים כי בדרך זו הצליח קולינס, לכאורה, לפרוץ ללא פחות מ-50 חשבונות iCloud ו-72 חשבונות Gmail, שהיו שייכים בעיקר למפורסמות.

התיק נגד קולינס נובע מחקירת הדלפות התצלומים של הכוכבות הרבות, אך על פי הדיווחים החוקרים לא גילו למעשה כל ראיות הקושרות את קולינס להדלפות בפועל, או ראיות לכך שקולינס שיתף או העלה לרשת את המידע שהשיג.

לגמרי מבין את הכאב

עורך דינו של קולינס, קייסי שור, ממשרד עורכי הדין האמריקני Perry Shore Weisenberger & Zemlock, אמר ל-ABC News בתגובה למאסר כי מרשו "לוקח אחריות מלאה על מעשיו ורוצה להתנצל בפני הקורבנות על התנהגותו הלא-בוגרת ועל חוסר יכולת השיפוט שלו".

"על אף שמר קולינס לא העביר, שיתף, או חיפש להשיג רווח כספי מהתמונות שהגיעו לחזקתו, הוא לגמרי מבין את הכאב שחוו הקורבנות", הוסיף שור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים