פורצ'ן קובע: מבין החברות הבינלאומיות – הכי כדאי לעבוד בגוגל

איפה הכי כיף לעבוד, איזו ענקית מפנקת יותר מהאחרות, לאן נעים להגיע בבוקר ועל מה מושם דגש אצל כל מעסיקה? רבבות עובדי החברות המובילות בעולם ענו לשאלות המפורטות בסקר מיוחד של המגזין - והתשובות לפניכם

מחברה שפעלה ממוסך לתאגיד ענק. גוגל. צילום: BigStock

המגזין הכלכלי פורצ'ן (Fortune) מפרסם את הדירוג החדש שלו למעסיקים הבינלאומיים הטובים ביותר של השנה – Great Place to Work. הדירוג מאשר כי חיבתם של עובדי גוגל (Google) במקומות רבים בעולם, בכללם בארגנטינה, ברזיל, קנדה, הודו ושוויץ, וכמובן בארצות הברית, למקום העבודה שלהם מוצדקת, ומעניק לענקית ממאונטיין וויו את המקום הראשון ברשימה החדשה.

מחקרו של המגזין – שנשען על סקר שערך בין אלפי מועסקים במאות רבות של חברות בינלאומיות – העניק לגוגל את כתר המעסיקה הטובה ביותר זו השנה הרביעית ברציפות, וקבע שהיא המובילה, או אחת המובילות, גם בדירוגיהם של עובדים משש מדינות מתוך המקומות שנסקרו.

השבחים צריכים גם להיות מופנים אל המדינות שבהן נקבע מספר גדול במיוחד של מקומות שכדאי לעבוד בהם – פרו, ברזיל, קנדה, הודו, ארצות הברית וגרמניה – שכולן מהוות את בתיהן של יותר משמונה ממשרדי החברות המובילות.

לפניכם דירוגי שמונה חברות הטכנולוגיה שנכנסו לדירוג השנה, ונמצאו כ"מקום נהדר לעבוד בו". חברות אלו הן למעשה הקצפת של מקומות העבודה הגלובליים הנבחרים של 2016, בהתבסס על משוב העובדים ברחבי העולם.

מקום ראשון: גוגל

מה עוד לא נאמר על ענקית החיפוש שמנהלת את העולם? החברה, שהמטה הראשי שלה ממוקם בארצות הברית, מעסיקה 56,300 עובדים ברחבי העולם, ובמרבית המדינות היא מדורגת בסמוך לחלקו העליון של המדרג.

עובדי החברה טוענים בין השאר כי: "אנשים מדברים על ההטבות של גוגל, והן נהדרות, אבל מה שהופך את גוגל למיוחדת באמת הוא האנשים. כמעט כולם כאן ברמה עולמית במשהו, ואה, כן, יש להם גם תחביב ברמה עולמית. זהו מקום מדהים – ולפעמים מאיים – לעבוד בו, אבל זה מה שהופך אותו לכזה מקום נפלא".

מקום שני: SAS

SAS, שהמטה הראשי שלה בארצות הברית, עוסקת בטכנולוגיית המידע ומתגאה ב-13,741 מועסקים בסניפיה הרבים ברחבי העולם, השוכנים בין השאר באוסטרליה, קנדה, גרמניה, יוון, הודו, אירלנד וארצות הברית. בכל המדינות העניקו עובדים ל-SAS את אחד המקומות המובילים בדירוג בסקר של פורצ'ן.

עובדי החברה אומרים עליה בין השאר כי: "יותר מאשר בכל מקום אחר שחוויתי, החברה שלנו מרגישה כמו קהילה קטנה, מחברת ותומכת. ערכי העבודה והתרבות, המתפרשים אל מעבר למשרד ולשעות העבודה, מתפשטים בין כל העובדים".

מקום רביעי: דל

המטה של דל (Dell EMC) – שעוסקת בניהול מידע – ממוקם בארצות הברית, אך הענקית מעסיקה ביחד בכל משרדיה ברחבי העולם 70 אלף עובדים. היא דורגה בסמוך לחלקו העליון של המדרג בארצות רבות, בכללן ארגנטינה, ברזיל, צ'ילה, סין רבתי, הודו, איטליה, ערב הסעודית, יפן, קוריאה, בריטניה ובמדינות רבות אחרות.

עובדי החברה מספרים עליה בין השאר כי "העבודה תובענית, אך החברה מוודאת תמיד שיש לנו זמן למשפחה שלנו ולעצמנו. משלמים לנו טוב מאוד בעבור מה שאנחנו עושים, מה מאפשר לנו ולמשפחות שלנו את המשאבים שאנחנו צריכים בכדי להשיג את המטרות שלנו בחיים".

מקום שישי: נט-אפ

נט-אפ (NetApp) פועלת מהמטה הראשי שלה בארצות הברית בתחום טכנולוגיית ניהול הנתונים ולה מצבת עובדים גלובליים של 12,774 מועסקים. סניפיה של החברה פרושים במדינות רבות, שבהן היא מדורגת בסמוך לחלקו העליון של המדרג, ביניהן ניתן לציין למשל את אוסטרליה, אוסטריה, קנדה, צרפת, גרמניה, סין רבתי, הודו, יפן, וסינגפור.

עובדי החברה אומרים בין השאר כי "התרבות של נט-אפ היא ייחודית וזה מה שמבדיל אותנו מחברות אחרות. הדגש על עבודת צוות, ביצוע המשימה והנאה תוך כדי כך הוא היתרון הגדול של העובדים בנט-אפ".

עוד חברות שרבים ישמחו לעבוד בהן

במקום השמיני, ניצבת אוטודסק (Autodesk) המעסיקה 8,376 עובדים ברחבי העולם ומתמחה בעסקי טכנולוגיית המידע. עובדי החברה מתמוגגים, לפי דבריהם, על האיזון המושלם שיש במקום בין העבודה לחיים האישיים.

לסיסקו (Cisco), שזכתה למקום ה-14 והמכובד בדירוג, מטה ראשי בארצות הברית אך היא פרושה גם באופן מרשים במיוחד גלובלית בבין השאר בברזיל, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, גרמניה, הודו, אירלנד, איטליה, מקסיקו, פרו, ופולין. בארצות הרבות מעסיקה סיסקו 70 אלף עובדים המרוצים מהאפשרויות שהחברה מספקת להם לגדילה והתפתחות – לא רק בחברה אלא כאדם.

במקום ה-15 התברגה קיידאנס (Cadence Design Systems) מארצות הברית אשר לה 6,167 עובדים גלובליים, ושמתמחה בטכנולוגיית המידע. החברה פועלת במדינות רבות, ועובדיה בקנדה, למשל, מעידים עליה שהיא מספקת לעובדים חופש רב ללמוד דברים חדשים.

אדובי (Adobe) האמריקנית מאיישת את המקום ה-22. היא מעסיקה 12,914 אנשים במשרדיה בכל רחבי העולם, ואלו מספרים עליה שהיא מתייחסת ומכבדת את עובדיה בדרך שונה לחלוטין מחברות אחרות, וכן מתגאים במעורבותה של החברה בקהילה.

אחרונת החברות הטכנולוגיות שהתברגה למדד פורצ'ן היא 3M שנכנסה לתחתית הרשימה ולמקום ה-24. החברה הענקית העוסקת בייצור והפקה מעסיקה מספר מרשים של 89,753 עובדים בכל רחבי הגלובוס, ואלו מעידים עליה שהיא גורמת להם נחת בזכות חיוכי העובדים האחרים, שהם פשוט מאושרים, וקבלת הפנים החמה בהגיעם למשרד.

ללמידת החישוב על פי השיטה המלאה ניתן לבקר באתר הדירוג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים