מי צריך מפתח? טויוטה השיקה אפליקציית התנעה לרכבים

במקום להתניע על ידי הכנסת המפתח לסטארטר, ה-Smart Key Box ואפליקציה מתאימה של טויוטה יאפשרו לעשות זאת באמצעות הסמארטפון

הקץ לסטארטר? צילום אילוסטרציה: BigStock

טויוטה (Toyota) השיקה אתמול (ב') את מכשיר ה-Smart Key Box, שמאפשר לבעלי רכבים מתוצרת החברה לפתוח את הנעילה ולהתניע את מכוניתם באמצעות הסמארטפון. בראייה רחבה יותר, המכשיר יאפשר שיתוף ויתפקד כשירות ענן, שבו כל אחד יכול לקבל גישה למכונית מסוימת למשך זמן מוגדר.

לאור ריבוי האוכלוסייה העירונית, יצרניות הרכב צופות שפחות אנשים ירכשו מכוניות ושרבים ישתמשו בשירותי שיתוף מכוניות. BMW הודיעה ששירות שיתוף המכוניות שלה ReachNow כבר נושא רווחים ו-GM הרחיבה את Maven לשווקים עירוניים חדשים.

לדברי החברה, קופסת ה-Smart Key ניתנת למיקום ברכב בלי כל התאמה מיוחדת, ומאפשרת את התנעת המנוע ופתיחת הנעילה.

האפליקציה מבית טויוטה מאפשרת לבעל רכב להכניס את המכונית שלו למצב "השאלה", והיא מתקשרת לפלטפורמת שירותי הנסיעה היושבת בענן, שיכולה לטפל בתשלומים, בתזמוני השאלה ובהתאמות הזמנים שבהם המכונית תהיה זמינה.

כאשר מכשיר הסמארטפון מצוי בטווח תקשורת בלוטות' (Bluetooth) עם המכונית, הוא משדר קוד פתיחה מוצפן, שמאפשר למשתמש גישה למכונית והתנעתה. הקוד יהיה אקטיבי רק למשך הזמן שהוגדר מראש עבור המשתמש הספציפי, אם כי ניתן לשינוי ולהארכה.

קופסת ה-Smart Key תיושם תחילה בתוכנית פיילוט, ובעתיד תוכל טויוטה לחבור לשותפים נוספים וגם להטמיע את המוצר במכוניות מתוצרתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים