שדרוג משמעותי לאפליקציה של אובר

אחרי שנים שבהן נופחה ותפחה, זוכה סוף סוף אפליקציית שירות ההסעות המצליחה לשדרוג שמאפשר לה להיות נוחה באמת ● יש אפילו אפשרות לאתר דרכה נסיעות עם שותפים זרים, שיחלקו את העלות עם יוזם הנסיעה

אובר

אובר (Uber) שחררה אתמול (ד') עדכון חדש לאפליקציה שלה – המשמעותי ביותר מאז 2012. השינויים, שנועדו הפעם אך ורק למשתמשים ולא לנהגים, אמורים לספק ממשק הרבה יותר נקי, שיזמן למשתמשים פחות בלבול בנוגע לשירות שברצונם לבקש ולקצר את התהליך להזמנת נסיעות ליעדים קבועים.

בין היתר, כוללת האפליקציה החדשה את הצבע של המכונית שתגיע לאסוף את הנוסע. למעשה, העיצוב המחודש מדגיש עד כמה מסורבלת הייתה אפליקציית אובר בשנים האחרונות, שהחברה הגדילה ואף האטה את ביצועיה עם הוספת תכונות ושירותים ללא הרף.

שינויים בתפריט

האפליקציה הישנה אילצה את הלקוחות לבחור מתוך תפריט של אפשרויות מעורפלות, שהשתנה בהתאם לעיר שבה נמצא הנוסע: UberX ,Uber Black ,Uber Select ,Uber SUV וכדומה. הגרסה החדשה מאגדת את כל האפשרויות הללו לשלוש קטגוריות: אקונומי (Economy), שכוללת את UberPool ו-UberX; פרימיום (Premium), שכוללת את Uber Select ואת מכוניות העיר; ומושבים מיוחדים (Extra Seats), שמיועדת להזמנת מכוניות אקסטרה לארג', רכבי שטח, מושב מיוחד לילדים או רכב הנגיש לכיסאות גלגלים. מדובר בשינוי מבורך לעומת הממשק הנוכחי, שקובע ברירת מחדל מרגיזה של UberPool בחלק גדול מהזמן.

עוד הוסיפה אובר זמני הגעה, מחירי נסיעות משוערים, שינוי במיקומי האיסוף, ביעדים ועוד. יוהקי ימשיטה, מנהל המוצר של העיצוב מחדש באפליקציה, אמר כי הצוות שלו "גילח כל אלפית שנייה אפשרית בכדי להפוך את היישום לחוויה מהירה יותר".

שיתוף מיקום לאיתור חברים לנסיעה

אפליקציית אובר החדשה כוללת גם שלל תוספות אחרות, כמו: תכונה חדשה בשם Uber feed, שתהיה המקום שבו המשתמש יראה דברים כמו Yelp – סקירות בעבור מסעדה שהוא נמצא בדרכו אליה; UberEats, שיאפשר לו להזמין משלוח אוכל בדרך הביתה; תחנות הרדיו של פנדורה (Pandora); ושירות פילטרים שנקרא Uber Snapchat, שמציג את זמני ההגעה הצפויים של משלוח האוכל שהוזמן, או לוחות זמנים לתחנות רכבת, בעבור משתמשי אובר שמעוניינים להתחבר לתחבורה הציבורית באמצעות אפליקציה בשם Transit.

אובר מציגה בנוסף אטרקציה בדמות תכונת שיתוף מיקום, שמאפשרת תקשורת בתוך האפליקציה לצורך שיתוף מיקומים של נוסעים, שיהפכו למעשה לחברי ה-"מיקום" של כל נוסע. זאת אומרת שמשתמש יכול להכניס מקום כיעד שלו וייתכן שיהיו מי שיצטרפו אליו בכדי לחלוק את הנסיעה איתו. הנהג יוכל לקחת את הנוסע הראשון ישירות למקום שבו יאסוף את שותפו או שותפיו למסע.

יש לקחת בחשבון שמרבית התכונות האלה לא יהיו זמינות באפליקציה החדשה עד מאוחר יותר השנה.

מוכנה למכוניות בנהיגה עצמית

אובר טוענת שהיא עובדת על העיצוב מחדש מאז תחילת השנה. בפברואר החליפה החברה את הלוגו שלה ואת שפת העיצוב הכללית של האפליקציה, וביוני היא הוציאה שורה ארוכה של תכונות חדשות עבור נהגיה.

השדרוג החדש מייצג מכלול מסקנות שככל הנראה הופקו לאורך השימוש באפליקציית אובר, שנראית כעת מוצלחת מספיק בכדי לאפשר לחברה להתקדם כבר לשירות במכוניות אוטונומיות ללא נהג.

אין התייחסות לבעיות הבטיחות או לאפליה

למרבית הצער, ההשקה המחודשת של האפליקציה לא מטפלת בבעיות הבטיחות של שירותי אובר, שכוללות בין השאר תלונות על אונס והטרדות מצד נהגים בחברה.

עוד נושא שאין לו מענה כרגע מצד החברה הוא האפליה הגזעית והמגדרית מצד נהגים בחברה, שנחשף השבוע כשמחקר שפורסם הציג ממצאים מדאיגים של חוקרים מ-MIT, מאוניברסיטת סטנפורד ומאוניברסיטת וושינגטון אודות אפליה המתרחשת הן באובר והן בשירות ההסעות Lyft.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים