פייסבוק מאשרת – מארק צוקרברג מת

ולא רק את המנכ"ל שלה קברה ענקית הרשת החברתית בסוף השבוע, אלא גם עוד רבבות משתמשים שעל קירותיהם התנוססה הודעה מטעם הרשת שבישרה לעולם על מותם

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק

אפשר לנשום לרווחה – מארק צוקרברג עדיין איתנו והוא כאן כדי להישאר.

כשני מיליון מתוך יותר ממיליארד וחצי משתמשי פייסבוק (Facebook) התחברו לחשבונותיהם בסוף השבוע וגילו כי הרשת החברתית הכריזה על מותם. בין "המתים" נכלל אפילו צוקרברג, מנכ"ל החברה.

למרבית המזל, הרשת החברתית הדומיננטית אמנם מנהלת את חייהם של רבים מאיתנו אבל עדיין אינה מסוגלת להחליט מתי נעזוב את העולם הזה, ומדובר בטעות שגרמה לרשת להעלות הודעות "הנצחה" בכל שני מיליון החשבונות המדוברים, שבה הופיע המסר הבא: "אנחנו מקווים שאנשים שאוהבים את מארק (או שם אחר בהתאם לחשבון – ג"פ) ימצאו נחמה בדברים שאחרים ישתפו על מנת לזכור אותו ולחגוג את חייו".

חשיפה מוגזמת לאמצעי נוסף להנצחה

פייסבוק התנצלה ואמרה כי התקלה הייתה קשורה לתהליך חדש שמכונה memorialising, שמטרתו להנציח דף של משתמש כאשר הוא נפטר. החברה רצתה להציג את אפשרות ההודעה החדשה לדפי הנצחה קיימים, אך בטעות החילה אותה על מיליוני החשבונות שבעליהם, לפחות מרביתם, לחלוטין חיים ובועטים.

בתגובה לתקרית הלא נעימה אמר דובר החברה לגרדיאן (Guardian), כי "למשך זמן קצר היום הודעה שנועדה לדפי הנצחה פורסמה בטעות לחשבונות אחרים. זו הייתה טעות איומה שתיקנו כעת. אנחנו מאוד מצטערים שזה קרה ועבדנו במהירות האפשרית כדי לתקן את הדבר".

תהליך הנצחתו של אדם שנפטר בדף פייסבוק כרוך בהגשת בקשה רשמית והצגת ראיות, כגון תעודת פטירה, שיעידו על מותו הוודאי של המשתמש.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. James

    כותרת בשקל.... ברצינות כאילו? איזו מן כותרת זה?

  2. סתם מישהו

    הכותרת מתאימה לצהובון מסוג ז'. לא מכבדת את האתר, הכותבת והכתבה המצוינת.

אירועים קרובים