בכירים בשלטון המקומי ישתתפו בכנס ערים חכמות בברצלונה

30 ראשי ערים, סגניהם, חברי הנהלות, ראשי תאגידים עירוניים, מנמ"רים ובעלי תפקידים נוספים יקחו חלק בכנס, שייפתח מחר (ג') ושצפויים להשתתף בו נציגים של 600 ערים מרחבי העולם

כנס ותערוכת הערים החכמות בברצלונה - בחודש הבא

בכירים בשלטון המקומי בישראל – 30 ראשי ערים, סגניהם, חברי הנהלות, ראשי תאגידים עירוניים, מנמ"רים ובעלי תפקידים נוספים – יוצאים היום (ב') לכנס והתערוכה הבינלאומיים Smart City, שייפתחו מחר בברצלונה. אתר אנשים ומחשבים מלווה את המשלחת הישראלית וידווח מהכנס.

הכנס והתערוכה נערכים זו השנה השישית ברציפות, ומגיעים אליהם ראשי ערים ונציגים בכירים של רשויות מקומיות ממאות ערים בעולם, מכל היבשות. לדברי המארגנים, השנה צפוי להיות האירוע הגדול ביותר של Smart City עד כה, עם נציגים של 600 ערים, 576 מציגים ו-400 דוברים. בין החברות הגדולות שיציגו בתערוכה ניתן יהיה למצוא את סאפ (SAP), יבמ (IBM), מיקרוסופט (Microsoft), סיסקו (Cisco) והיטאצ'י (Hitachi).

הגידול במספר המציגים והמשתתפים מבטא, לדעת המארגנים, את המקום המרכזי שתופס נושא העיר החכמה ברחבי העולם. הכנס מהווה גם מקום מפגש לחילופי מידע ויצירת שיתופי פעולה בין מדינות וערים בכל מה שקשור לביצוע פרויקטי עיר חכמה.

בראש המשלחת הישראלית: השרה גילה גמליאל

ישראל צפויה לבלוט בכנס. במשלחת הישראלית מבקשים למצב אותה כמדינה מובילה גם בתחום הערים החכמות. בין הערים שיציגו בתערוכה ניתן יהיה לראות את תל אביב ורמת גן. מכון הייצוא יקים באירוע ביתן לאומי, ששטחו יעמוד על 210 מ"ר (לעומת 100 מ"ר בשנה שעברה) ושיארח 26 חברות ישראליות, ביניהן סטארט-אפים.

בראש המשלחת הישראלית תעמוד השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, שאחראית גם על מיזם ישראל דיגיטלית, והיא אף תדבר במליאה המרכזית ביום הפתיחה של הכנס. לצידה ישתתפו בו, בין היתר, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, שגריר ישראל בספרד, דניאל קוטנר, וצוות הנספחות המסחרית של השגרירות.

במהלך היום הראשון של הכנס צפויה למשלחת הישראלית שורה של אירועים, כולל קבלת פנים למשלחת, מפגשים עם בכירים מחו"ל והרצאות וסדנאות שיעבירו נציגים מישראל.

יצוין כי מספר מדינות שלחו נציגים לברצלונה כדי לבדוק אימוץ טכנולוגיות שמיושמות בערים גדולות בארץ כמו תל אביב ורמת גן.

התצוגה התל אביבית

עיריית תל אביב-יפו מציגה על שטח של 105 מטרים, ומשגרת לכנס ולתערוכה את הנציגות הגדולה ביותר מבין הערים הישראליות, בראשותה של ליאורה שכטר, ראש אגף מערכות מידע בעירייה. שכטר פעלה בשנים האחרונות לקידום ולעידוד ההשתתפות הישראלית בתערוכה. יחד איתה יגיע לכנס ערן אברהמי, מנהל חטיבת תכנון, ארגון ומערכות מידע בעירייה. שכטר אף תרצה באחד המסלולים בכנס, לצידן של עו"ד איתן שוורץ, מנהל עמותת עיר עולם לקידום התיירות לתל אביב-יפו.

בביתן של העירייה יציגו שמונה חברות מסחריות, ביניהן TSG, מוטרולה (Motorola), צ'ק פוינט (Check Point) ו-F5. "אנחנו מציגים דוגמאות של פרויקטים של עיר חכמה שכבר נעשו, כמו גם דברים שקורים בתל אביב-יפו בתחום בימים אלה", אמרה שכטר.

הביתן של רמת גן

משלחת בכירה נוספת תהיה של עיריית רמת גן, שמציגה בכנס בפעם הראשונה. בראש המשלחת יעמוד ראש העירייה, ישראל זינגר, ולצידו המנמ"ר, ירון יהב. זינגר אף ירצה באחד המסלולים בכנס ויציג את רמת גן כעיר שמאמצת את אסטרטגיית העיר החכמה ככלי לשפר את איכות ורמת החיים של תושביה, בתחומים כמו חינוך, כלכלה ותרבות.

המשלחת הישראלית כוללת גם את ראשי הרשויות של אשדוד, ערד, הוד השרון, גבעת שמואל, לוד, אור יהודה, כפר כנא וירכא. בין המנמ"רים שנוטלים בה חלק ניתן למצוא, פרט לשכטר וליהב, את עירית כהן מערד, מיכל דביר מחיפה, מרדכי סרודי מכפר סבא, סיו שמואל ממטה יהודה וענת שלומוביץ' מפתח תקווה.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים