"הענן הוא כבר לא שאלה טכנולוגית – אלא כלכלית ורגולטורית"

כך אמר עופר חן, סמנכ"ל מערכות המידע של שומרה ● לדבריו, "הרגולציה היא עדיין חסם משמעותי במעבר חברות הביטוח לענן"

עופר חן, סמנכ"ל מערכות המידע של שומרה חברה לביטוח

"בעידן שבו ניתן לייצר או ליישם כל דבר באמצעות הכלים הטכנולוגיים העומדים לרשותנו, שאלת מחשוב הענן היא כבר לא שאלה טכנולוגית אלא כלכלית ורגולטורית", כך אמר עופר חן, סמנכ"ל מערכות המידע של חברת הביטוח שומרה.

חן השתתף בפאנל בנושא מגמות בענן בשוק הישראלי. הפאנל התקיים במסגרת מפגש וסיור לימודי-מקצועי של פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים, שנערך בבארי, בירת חבל פוליה שבדרום איטליה. מנחה הפאנל היה רונן זרצקי, מנכ"ל BSD IT. את הכנס הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

זרצקי שאל את משתתפי הפאנל האם יש שינוי בשוק הישראלי בכל מה שקשור למעבר לענן. דבריו, "ענן מסמל חדשנות ויכולת של מנמ"רים וארגונים לקבל החלטות מחוץ לקופסה כדי לייצר אותה".

לדברי חן, "במגזרים מסוימים, כמו המגזר הפיננסי, השאלה הכלכלית ניתנת להוכחה, אבל השאלה הרגולטורית מורכבת מאוד ועדיין מהווה חסם לחדשנות".

הוא ציין כי "הרגולציה בתחום הביטוח באה לידי ביטוי בחקיקה, כמו חוק הגנת הפרטיות, וכן בהוראות ייעודיות לתחום הביטוח מטעם אגף שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר".

"ההוראות דורשות שספק שירותי הענן יעמוד בשורה של דרישות מחמירות בתחום אבטחת המידע, ודורשות מהארגון הפיננסי להבטיח שבעת תקלה חמורה אצל נותן השירות או בעת הפסקת ההתקשרות עימו תובטח רציפות השירות ללקוחותיו – בכוחות עצמו או באמצעות ספק חלופי", אמר חן. לטענתו, "המגבלות האלה משפיעות על העברת השירותים במגזר הביטוח".

"תחילה, יועברו לענן השירותים שהליבה העסקית של הארגון לא תלויה בהם, כגון חלק מהשרתים הווירטואליים, אי-מיילים, BI, מחשוב משרדי ו-CRM", העריך.

בהמשך דבריו מנה חן את התחומים במגזר הביטוח שהענן נותן בהם מענה: "התחום הטבעי לשימוש מידי בשירותי מחשוב ענן הוא התשתיות", אמר. "בחברות גדולות, שיושבות על תשתית בת מאות רבות או אלפי שרתים, המעבר לענן מתבקש. תחום נוסף הוא האחסון בענן, וניהול הטלפוניה, הסוכנים וסוכנויות הביטוח. הרגולציה עבור סוכנויות ביטוח פשוטה יותר ומאפשרת שימוש נרחב בשירותי ענן".

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור. צילום: קובי קנטור

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור. צילום: קובי קנטור

עוד הוא ציין ש-"הרגולציה מחייבת לנהל אתרי גיבוי מרוחקים, אבל במקביל, יש מגמה להחזיק עותק גיבוי נוסף, באתר שלישי. לפיכך, באופן טבעי, ניתן לנהל בענן אתר שלישי לצורך גיבוי".

המעבר לענן בישראל ובארצות הברית

"קצב ההתפתחות והשימוש בשירותי הענן הולך וצובר תאוצה באופן מסחרר", אמר נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור, שהשתתף אף הוא בפאנל. "ניתן לראות ארגונים רבים וגדולים מתחברים לשירותי ענן, לרבות כאלה שבשל מידע רגיש במיוחד לא יכולים להפקיד את המידע בידי גורם אחר. לכן הם בוחרים בפתרון ההיברידי, שמהווה יצור כלאיים, שילוב בין ענן פרטי לציבורי, שמאפשר להם ביטחון בשימוש בשירותי הענן".

לדבריו, "מגמת המעבר לענן מאוד התרחבה בארצות הברית וגם ישראל, שתמיד נמצאת בפיגור מסוים אחרי האמריקנים, נכנסת לזה. אפשר לנבא בסבירות גבוהה שבקרוב, גם בישראל ישתמש רוב המשק בשירותי ענן מתקדמים".

"הדבר מתבטא גם אצל לקוחות טלדור", ציין אברהמי. "רבים מלקוחותינו נמצאים בשלב זה או אחר בתהליך המעבר לענן. לדוגמה, ביצענו את המעבר לענן של פרויקט תגלית, באמצעות החברה הבת X-Globe, שמתמחה בשירותי ענן ואירוח".

לסיום הוא ציין התקדמות נוספת בתחום – "בדמות מגוון השירותים הניתנים כיום בענן. שירותים כמו Big Data, אבטחת מידע ושיתופיות עוברים אליו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים