פריצת סייבר לנתוני מלחי צי ארצות הברית

לדברי הצי האמריקני, הפריצה באה לאחר שמחשבו הנייד של עובד HPE שעסק בחוזה ימי נפגע, ועקב כך הגיעו אלמונים אל מידע רגיש אודות מלחים - הן מההווה והן מהעבר

רואים אותם מעבר לגלים. אילוסטרציה: BigStock

הצי האמריקני חוקר הפרת נתונים לאחר שנחשף לעובדה כי הושגה גישה למידע אישי של יותר מ-130 אלף מלחים. לעת עתה, כך טוענים בצי, לא נעשה כל שימוש בדטה ובפרטי החיילים.

הפריצה באה לאחר שמחשבו הנייד של עובד ב-HPE, שעסק בחוזה ימי "נפגע", כך הודיע הצי האמריקני, שהוסיף וטען כי עקב הפריצה הגיעו "אלמונים" אל מידע רגיש אודות מלחים הן מההווה והן מהעבר.

הנתונים שהופרו כללו שמות ומספרי ביטוח לאומי, אבל נכון לעכשיו טוענים בחיל הים כי לסברתם לא נעשה בהם שימוש לרעה. "חיל הים לוקח את המקרה הזה מאוד ברצינות – זה עניין של אמון בעבור המלחים שלנו", אמר סגן האדמירל רוברט בורק, מפקד כוח האדם של הצי.

"אנחנו נמצאים בשלבים הראשונים של החקירה ופועלים במהירות בכדי לזהות ולטפל באלו שנפגעו מהפרה זו", הוא הבטיח.

שומרים על כבוד לפרטיות החיילים

הצי האמריקני מונה כ-430 אלף מלחים בשירות פעיל או במילואים. בשבועות הקרובים יתבשרו מלחים שפרטיהם נחשפו בפריצה, כך הודיע הצי, שבישר שבכוונתו גם להפעיל שירותי ניטור אשראי לחיילים שנפגעו ממנה.

HPE, אשר נפרדה מחברת המחשבים האמריקנית HP בשנה שעברה, היא שהודיעה לחיל הים ב-27 באוקטובר על ההפרה שבוצעה באמצעות המחשב הנייד. לאחר ששירות החקירות הפליליות של הצי, ה-NCIS (ר"ת Naval Criminal Investigative Service), החל בחקירה, נמצא כי נתוניהם של 134,386 מלחים נצפו עקב הפריצה.

בהתייחסו לדברים אמר דובר HPE כי "האירוע הזה דווח לצי ובגלל זה הוא בחקירה מתמשכת, HPE לא תגיב יותר מתוך הכבוד לפרטיות של אנשי חיל הים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים