"הבינה המלאכותית עומדת לעבור דמוקרטיזציה"

"עולם ה-AI עומד להיפתח לכולם, ובפרט למדעני נתונים, מפתחי תוכנה וסטודנטים, ולשם כך נדרש שיתוף פעולה של התעשייה והאקדמיה", אמר דאג פישר, סגן נשיא בכיר ומנכ״ל קבוצת התוכנה והשירותים של אינטל ● הוא סיפר על המהלכים שהחברה עושה בתחום

27/11/2016 16:42
דאג פישר, סגן נשיא בכיר ומנכ״ל קבוצת התוכנה והשירותים של אינטל. צילום: בן פלד

"הבינה המלאכותית היא תחום שעובר שינויים, ובקרוב היא תעבור דמוקרטיזציה. על הגורמים השונים בתעשייה ובאקדמיה לשתף פעולה כדי שזה יקרה ושימוצה הפוטנציאל המלא של הבינה המלאכותית", כך אמר דאג פישר, סגן נשיא בכיר ומנכ״ל קבוצת התוכנה והשירותים של אינטל (Intel).

פישר אמר את הדברים ביום הבינה המלאכותית (AI Day) שערכה ענקית השבבים באחרונה בסן פרנסיסקו. הוא הציג באירוע מה מתכוונת החברה לעשות בתחום.

בפתיחת דבריו הסביר פישר ש-"אינטל פועלת על מנת לבצע דמוקרטיזציה של עולם הבינה המלאכותית, כדי שהיא תהיה זמינה לכולם. כך ניתן יהיה לגלות את הפוטנציאל המלא של בינה מלאכותית, מה שיניב תועלת לתעשיות שונות ולאנושות כולה. אנחנו עושים זאת בין היתר על ידי שילוב בין סביבות העבודה הפופולריות בעולם הפיתוח והארכיטקטורה שלנו, ושיתופי פעולה הדוקים עם גורמים בתעשייה ובאקדמיה".

בפוסט שכתב בבלוג שלו לכבוד האירוע הוא ציין כי ״בינה מלאכותית הולכת לשנות את חיינו לטובה. מכונות ילמדו, יפעילו הגיון, יפעלו, יתאימו את עצמן וישנו תעשיות על ידי הגברת יכולות אנושיות, ביצוע פעולות מעיקות או מסוכנות ופתירת בעיות חברתיות. אינטל יכולה להציע את הטכנולוגיות הנחוצות להנעת מהפכת הבינה המלאכותית, אך בסופו של דבר עלינו לעבוד יחד״.

פישר הסביר באירוע כי כדי לגלות את הפוטנציאל המלא של הבינה המלאכותית ולבצע לה דמוקרטיזציה, יש "ללכת במעלה הזרם" (Upstreaming) ולהתקרב למקור. כיצד עושים זאת? לדבריו, "במובן המילולי, הליכה במעלה הזרם משמעותה 'לנוע קרוב יותר למקור' או 'להיות מעורב בשלב מוקדם יותר בתהליך הייצור'. זו הגישה שלנו, בקבוצת התוכנה של אינטל. ראשית, אנחנו מפחיתים את חסמי הכניסה למפתחים, מדעני נתונים וסטודנטים, כדי שיוכלו למצות את מלוא הפוטנציאל של יכולות החומרה של החברה ויקבלו את המרב מהבינה המלאכותית. שנית, אנחנו מעורבים בשלבים מוקדמים עם האקו-סיסטם, על ידי מתן הכשרה חיונית, כלים ומשאבים, כדי שחבריו יוכלו לחלוק את המומחיות והידע שלהם במעלה הזרם עם שאר הקהילה, להנעת אימוץ מהיר של בינה מלאכותית וחדשנות. לבסוף, הם יניעו את האימוץ במורד הזרם על פני סדרה שלמה של יישומי בינה מלאכותית".

"המטרה הסופית של הליכה המעלה הזרם היא לעשות דמוקרטיזציה – להפוך את הבינה המלאכותית זמינה לכולם", אמר.

להיות פיקאסו בעזרת הבינה המלאכותית

להדגמת השילוב בין סביבות העבודה בעולם הפיתוח והארכיטקטורה של אינטל, החדשנות והטמעת היכולות שלה במעבדים, שלדבריו יביא לגילוי הפוטנציאל של הבינה המלאכותית, הזמין פישר לבמה את נוח רוזנברג, מייסד ומנכ״ל פיקאזו. האפליקציה של החברה הופכת צילומים מהסמארטפון ליצירות אומנות בסגנון ואן גוך, פיקאסו ואף יצירות גרפיטי, על ידי שימוש בבינה מלאכותית.

דמויות שונות, בהן בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל (מימין למעלה), לאחר "טיפול" באפליקציה של פיקאזו. צילום: בן פלד

דמויות שונות, בהן בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל (מימין למעלה), לאחר "טיפול" באפליקציה של פיקאזו. צילום: בן פלד

האפליקציה פותחה בשנה שעברה באמצעות שימוש באלגוריתמים מעולם רשתות הנוירונים, שפותחו על פי דגם Torch framework. אינטל עשתה אופטימיזציה ל-Torch framework לארכיטקטורה שלה, בתמיכת החומרה והתוכנה שלה, והתוצאה היא המרה מהירה "פי 28", לדברי רוזנברג, של הצילומים ליצירות האומנותיות לעומת מהירות ההמרה המקורית של האפליקציה.

פישר ורוזנברג הדגימו על הבמה הפיכה של צילומי המציגים, כולל של מנכ״ל אינטל, בריאן קרזניץ', לתמונות אומנותיות, והציגו אותן על המסך. פישר הוסיף ש-״ברגע שהמפתח מזהה את סביבת העבוד המועדפת עליו, אינטל מציעה את פלטפורמת ה-Deep Learning שלה למדעני נתונים ולמפתחי תוכנה, כסדרה של כלים שמאפשרת להם לפתח, לאמן ולהשתמש בפתרונות Deep Learning".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לאירוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים