פנטזיה של ספורט

אוהדי הספורט ואוהבי הגיימינג שביניכם ודאי ישמחו לגלות חברה שמשלבת בין השניים ● פנטזי נטוורק מאפשרת לכם להרחיב את האהבה שלכם גם ל-"מגרש" הווירטואלי

ברק אייזנשטיין, מנכ"ל פנטזי נטוורק. צילום: סמארטים

אפתח בווידוי אישי: אני מכור לספורט. מלבד המנוי שלי למשחקי מכבי חיפה בכדורגל והעובדה שאני לא מפספס משחק של ארסנל מהפרמיירליג אם אני לא חייב, אני אוהב מאוד גם ספורט אמריקני – עם דגש על פוטבול. הקבוצה שלי, באפלו בילס, היא אחת הגרועות בענף, אבל כמו שאמר איש חכם – קבוצה לא מחליפים. בנוסף, לפעמים אני מנסה להישאר ער אם יש משחק טוב ב-NBA או בפלייאוף של הבייסבול. בקיצור, אם זה בטלוויזיה (אבל עדיף במגרש), אצפה בזה.

אלא שיש עוד קבוצה – קבוצת הפנטזי שלי. כבר שמונה שנים שאני משחק פנטזי פוטבול בליגה, שכמעט כל החברים בה השתנו. ועדיין, מדובר במערכת יחסים ארוכת טווח כמו שמערכת יחסים בין קבוצה לשחקן בספורט צריכה להיות.

מה זה פנטזי ספורט? בגדול, השחקנים במשחק לוקחים ספורטאים אמיתיים, מנתחים את הפעולות שהם עשו במשחק האחרון שלהם ומחלקים להם נקודות על פי אותן פעולות. בכדורגל, לשם ההמחשה, שער שווה X נקודות ובישול שווה Y נקודות. שחקנים יכולים להיות מקבוצות שונות וכל מה שמשנה זה מה שהם עושים על המגרש – לא התוצאה הסופית של המשחק של הקבוצה המקורית שלהם.

כמו הרבה דברים אחרים, הפנטזי קיבל את הדחיפה הגדולה שלו כשהומצא האינטרנט, שכן עד אז היו צריכים לחשב את התוצאות לבד. מאז הוא נמצא בעלייה מתמדת: במאי בשנה שעברה, חברת המחקר האוסטרלית IBISworld מצאה שמדובר בתעשייה של שני מיליארד דולר, עם קצב גידול שנתי של 10.7%. מליגה מבוססת בייסבול שחבריה היו נפגשים במסעדה בתחילת שנות ה-80' הפך הפנטזי לתעשיית ענק, שבה אפשר לשחק בכל ספורט שרוצים, במגוון רחב של פלטפורמות.

זה רק ספורט

בשנים האחרונות מוזכר הפנטזי בצמוד עם תעשיית הגיימינג, שישראל נחשבת בה לאחת המובילות בעולם. "הדימוי של ישראל הוא ללא ספק כמקור חדשנות משמעותי עבור תעשיית הגיימינג. אני סבור שחלק משמעותי מהאקו-סיסטם של עולם הסטארט-אפים הישראלי בכל מה שקשור לשיווק ו-BI ניזון מהידע שנצבר בתעשיית הגיימינג שלנו. צריך רק להסתובב בכנסים של גיימינג בעולם כדי לשמוע שעברית היא השפה המדוברת השנייה בהם, אחרי אנגלית", מסביר ברק אייזנשטיין, מנכ"ל פנטזי נטוורק.

כמו ששמה מלמד, פנטזי נטוורק עוסקת בשיווק משחקי פנטזי עבור לקוחות שונים בעולם, בעיקר בצורת White label, כלומר – פלטפורמה בסיסית שעליה ניתן להלביש את התוכן המבוקש (בעיקר דיילי פנטזי – גרסה של המשחק שצברה תאוצה עצומה בשנה האחרונה בארצות הברית). במקרה של הספורט, זה יכול להיות הוקי קרח בקנדה או פוטבול אוסטרלי, למשל. או הליגה המכסיקנית הפופולרית בכדורגל – באחרונה חתמה החברה על הסכם עם אצטקה, רשת שידור מכסיקנית שבין השאר מעבירה בשידור ישיר משחקים מליגה זו.

הסכם השותפות הבלעדי עם הרשת כולל אלמנטים מעניינים לגבי איך ניתן לשווק את פלטפורמת הפנטזי, כמו שמספר אייזנשטיין: "אנחנו בונים חוויית משחקיות חדשה על גבי שידורי ספורט חיים ואצטקה, עם מגוון זכויות השידור ויכולות המדיה שלה, היא פרטנר טוב לכך. אנחנו רוצים ליצור חיבור משולש בין אירוע הספורט עצמו, השידור החי ומסך המובייל. המשתמש יוכל לשחק מגוון של משחקים המבוססים על השידור החי היישר מהמכשיר הנייד שלו, כשבשידור יוצגו אלמנטים של Big Data, כגון כמה משתמשים באפליקציה מחזיקים בקבוצה שלהם כל שחקן או כמה נקודות פנטזי צבר כל שחקן על גבי השידור החי".

לדבריו, "אצטקה בדקה לא מעט חברות והחליטה ליצור שותפות בלעדית איתנו ולהשקיע כ-12 מיליון דולר בשיווק הפלטפורמה. שוק הפנטזי במקסיקו לבדה מוערך בכ-700 מיליון דולר בשנה ואנחנו מתעתדים לבלוט בו".

פנטזי נטוורק, שנוסדה ב-2015, מעסיקה 20 עובדים ברחוב בן אביגדור בתל אביב. אייזנשטיין, שנמצא כבר תשע שנים בעסקי האונליין גיימינג, מתוודה שמבחינתו, ספורט זה עולם התוכן המעניין מכולם: "כדורגל עבורי זה חלק אינטגרלי מהחיים וסוג של דת", אמר.

והוא לא היחיד, כמובן. ספורט הוא דבר שאוהדיו צורכים באדיקות רבה, ולכן לפנטזי יש סיכוי טוב להצליח. גם אם הקבוצה המקורית שלו נכשלת, אוהד הספורט לא עוזב אותה, ואם כן – הוא עובר לקבוצה אחרת ולא נוטש את ה-"מגרש" לחלוטין. גם לא את ה-"מגרש" הווירטואלי. במשחקי הפנטזי, סביר להניח שהוא יעבור לקבוצה אחרת, שהוא יכול לשלוט עליה, לשנות בה, להשפיע ולהיות המאמן. זו אמנם נחמה פורתא לאוהד, אבל עדיין, כל נחמה היא ברכה כשזה מגיע לספורט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים