בו נילסון, יבמ: "הצמיחה של הענן רק מתחילה"

לדברי נילסון, מוביל פלטפורמות Bluemix באירופה, שוק הענן עדיין צעיר, ארגונים וסטארט-אפים מסתכלים עליו כמקום שבו מאחסנים נתונים ומשתמשים בהם, ויוצרים שירותים שנותנים ערך לחברה"

בו נילסון, מוביל פלטפורמות הענן של יבמ באירופה. צילום: טליה הצלמת

"אנחנו מאמינים ששוק הענן רק מגיע לנקודת מפנה עכשיו, והצמיחה שלו רק מתחילה. שוק הענן עדיין צעיר, ארגונים וסטארט-אפים מסתכלים על הענן כמקום שבו מאחסנים את הנתונים ומשתמשים בהם, ויוצרים שירותים שנותנים ערך לחברה", כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים בו נילסון, מוביל פלטפורמות הענן של יבמ (IBM) באירופה.

נילסון, שהגיע לארץ על מנת להשתתף בכנס Rock Your Cloud שערכה יבמ בתל אביב, עמד על יכולתו של הענן לקשר בין החזית הדיגיטלית החדשה – אפליקציות מובייל וממשקי תכנות יישומים (API) – ובין פתרונות קיימים.

"אנחנו עוברים לעולם כלכלת ה-API, האינטרנט של הדברים ושילוב השירותים. בעולם הזה חשוב במיוחד לעבוד עם שותפים עסקיים והקהילה הרחבה ביותר", אמר נילסון.

לדבריו, "בשנים האחרונות אנחנו משקיעים המון בפיתוח מערכות לענן במסגרת Bluemix, וכן ביכולות אחסון מבוסס אובייקטים (Object storage). עשינו כמה רכישות בתחום Object storage, תשתית כשירות (IaaS), Soft Leyers וקישוריות API, וחיברנו את כל אבני הבניין לממשק אחד, לחוויית משתמש אחת, חוויית ענן אינטגרטיבית המוכנה לעבוד עם הנתונים של הלקוח".

כמויות עצומות של נתונים לא מובנים

"אנחנו דואגים לבנות דטה סנטרים במקום שבו הלקוחות רוצים לאחסן את הנתונים", אמר נילסון. "אנו בונים עוד ועוד דטה סנטרים במדינות שונות. רק השבוע הודענו על השלשת מספר הדטה סנטרים בבריטניה משניים לשישה, מה שמעלה את מספר הדטה סנטרים המאחסנים את הענן שלנו באירופה ל-16, ובהם נורבגיה, גרמניה, איטליה, צרפת, הולנד, ספרד ושווייץ".

"בכל העולם יש לנו למעלה מ-50 דטה סנטרים המשמשים את הענן. בכל דטה סנטר יש לנו את שירותי התבונה המלאכותית של ווטסון, שירותי אינטרנט של הדברים, שירותי תשתית Bluemix, שירותים למפתחים ושירותי ענן פרטי".

"התחום שאני אישית מתמקד בו הוא ה-Object storage", אמר נילסון. "אצל לקוחות רבים נוצרות כמויות עצומות של נתונים לא מובנים, אבל גם נתונים אלה צריכים לעבור עיבוד כדי לספק ערך לארגון. אנחנו מתחברים ליישומי הארגון באמצעות API ובאמצעות היכולות האנליטיות של ווטסון, אנחנו יכולים לנתח קבצי וידיאו, קול, ונתונים אחרים. יש לנו פתרונות ענפים לתחום הציוד הרפואי, התרופות, המגזר הציבורי, בנקים וכו'. יש לנו לקוחות עם יותר מאקסה-בייט של נתונים".

לדבריו, "הלקוחות בעלי הדרישה הגדולה ביותר לאחסון בלתי מובנה נמנים בעיקר על תחום המדיה – תחנות טלוויזיה וכד'. 80% מהנתונים הלא מובנים הנוצרים היום הם תכני וידיאו, ויש היום מעט מאוד כלים שיכולים לנתח וידיאו נכון לעכשיו".

"השילוב בין חטיבת הוידיאו וחטיבת ווטסון מאפשר לנו לעשות דברים מעניינים, רק לפני חודש הכרזנו על יכולת לנתח וידיאו המשודר בזמן אמת. לדוגמה באיזה קטע אנשים עוזבים את השידור, כדי שהמנחה יידע אילו נושאים מעניינים את הצופים וישנה את התוכנית בהתאם".

מפחדים להוציא נתונים החוצה

"שוק האחסון כולו צומח, אבל החלק של הנתונים הלא מובנים צומח במהירות – התחזית היא שבשנת 2017 הוא יצמח ב-44% ויגיע באירופה לבדה ל-1.9 מיליארד דולר".

דרור פרל, מוביל יחידת הענן ביבמ ישראל, אמר כי הופתע מכך ש-80% מהנרשמים באים מחברות סטארט-אפ, ושהסיבה לכך היא שהלקוחות המסורתיים עובדים בעיקר בעננים מקומיים ומפחדים להוציא נתונים החוצה – לסטארט-אפים הרבה יותר קל.

"עבור הלקוחות הנתונים לרגולציה – מגזר ציבורי ובנקאות – ואשר נדרשים לשמור את הנתונים בישראל אנחנו מסוגלים לתת קשת רחבה של פתרונות Open Stack, משום שהלקוחות לא רוצים שנכבול אותם לספק כזה או אחר. כשיתאפשר לנו לחבר אותם לעולם החיצון נוכל לעשות מבנה היברידי שבו יוכלו ליהנות משני העולמות".

לדבריו, "האקסלרטור של יבמ בישראל, Alpha Zone, הוא היחיד בעולם. אנו מסייעים ברמה הטכנולוגית והעסקית לחברות שכבר יש להן מוצר, ועוזרים להם לשדרג את הפתרון כך שיהיה סלקבילי לעולם הארגוני".

"אנו משלבים את הסביבה שלנו עם המוצרים שלהם כדי לתת להם את הסקלביליות. הם שוהים במאיץ 20 שבועות ולאחריו אנו מציגים את החברות בפני יזמים, קרנות אנג'לים וזה עוזר להם לגייס כספים נוספים. אחרי שלושת המחזורים הראשונים, הבוגרים שלנו גייסו כ-22 מיליון דולר – כולם עדיין חברות עובדות ונושמות, שזה סימן הצלחה חשוב".

"ההתעניינות גדולה ובכל מחזור נרשמו למעלה מ-100 סטארט-אפים, אך יש מקום רק לשמונה. הדבר יוצר באזז חיובי. עבור חברה בת שנתיים וחצי, ההצלחה להתחבר לענק שנותן לה טכנולוגיה ומסייע לה בפיתוח העסקי בלי לקחת אחוזים זו עזרה חשובה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים