המגדל הלוהט: Trump Tower הפך ל-Dump Tower ב-Google Maps

לא ברור אם כתעלול או כאקט מחאה - אלמוני שינה את שמו של מגדל טראמפ הניו יורקי באפליקציית המפות של ענקית החיפוש, והעניק לו שם בעל קונוטציות לא הכי מחמיאות

מה מסתתר בין היסודות? צילום: BigStock

בסוף השבוע החלו יותר ויותר משתמשים ב-Google Maps לשים לב לכך שגורד השחקים הניו יורקי השוכן במנהטן, וששמו הוא Trump Tower – מופיע כעת על המפה תחת השם Dump Tower.

שמו של הבניין בן ה-58 קומות שבשדרה החמישית – שבו משתמש טראמפ, הנשיא הנבחר, כמטה מעבר זמני מאז שנודעו תוצאות הבחירות – הוחלף ככל הנראה בשבת, ומשתמשי היישום ששמו לב לשינוי, החלו להפיץ את הסיפור במהירות בטוויטר (Twitter), בפייסבוק (Facebook) ורשתות החברתיות האחרות.

מגדל טראמפ היווה באחרונה זירת התכנסות לקהל גדול של מפגינים, אשר מחו ליד הבניין על בחירתו של המועמד הרפובליקני להובלת ארצות הברית. מתנגדיו של טראמפ טוענים כי יתכן שהמיליארדר יתנגד למסורת של מגורים בבית הלבן, ויבלה גם חלק ניכר מזמנו כנשיא מכהן במגדל בדירת הפנטהאוז שלו, ששווייה, אגב, עומד על לא פחות מ-100 מיליון דולרים.

משנים שמות כמחאה

שינוי שמות של מקומות ב-Google Maps כאקט מחאה הוא תופעה שכבר נתקלנו בה בעבר – בחודש מרץ 2015 שונו שמותיהם של עיירות וערים בספרד לשמות הקודמים, בני הלמעלה מ-1,000 שנה, שבהם כונו בגלגוליהם לשעבר עת שכנו באזור ממלכות אסלאמיות.

בזמנו אמרה גוגל (Google) כי היא לוקחת סוג זה של אירוע ברצינות רבה, אך הדגישה ששירות המפות שלה משמש מיליארדים ברחבי העולם ולכן "אי דיוקים פה ושם הם סיכון עם סוג זה של מערכת תיאום". הענקית מעודדת משתמשים לתקן מידע שגוי ולפיכך גם מתחזקת מדיניות של חסימת חשבונות שהתגלה כי פעלו בזדון או סיפקו מידע שגוי שלוש פעמים לפחות.

בחודש אוגוסט הצליחו האקרים להסיט את התנועה מהגרסה הפלסטינית של מנוע החיפוש של גוגל, שנמצא בכתובת Google.ps, לדף מזויף, במחאה על כך שבכלי המפות של החברה מופיע השם 'ישראל' ולא 'פלסטין' בשטח שלסברתם שייך למדינתם, מה שגרם לענקית האינטרנט להסביר כי המדינה "מעולם לא הייתה" על השירות. האירוע התלווה לתקלה שגרמה לגדה המערבית ולרצועה להיעלם לזמן קצר מה-Google Maps.

בכל הנוגע בשינוי השם הנוכחי – לעת עתה טראמפ טרם הגיב על המעשה, וגם גוגל לא התפנתה לספק תגובה רשמית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים