מחקר: הישראלים קונים בקניונים ובאינטרנט באותה המידה

97% מהציבור הישראלי קנו בשנה האחרונה בקניון ו-95% - ברשת, כך עולה ממחקר של eBay ישראל ● וגם: מה אנחנו אוהבים לקנות ואיפה? והאם הסטיגמה שנשים מבזבזות יותר מגברים - נכונה?

השופינג בדרך להיראות אחרת. אילוסטרציה: BigStock

שיעור החדירה של הקניונים והקניות ברשת הוא כמעט אבסולוטי בקרב הישראלים, ודומה מאוד – 97% מהציבור הישראלי קנו בשנה האחרונה בקניונים ו-95% – באינטרנט. הנתונים עולים מסקר של eBay ישראל, ששופך אור על העדפות הקנייה של ישראלים – פיזיות ואונליין.

המחקר נערך עבור החברה על ידי Brummer.Dikman והשתתפו בו 500 מרואיינים מרחבי הארץ בגילאי 18-70, באמצעות פנל אינטרנטי. הוא מעלה גם שלמרות החדירה האבסולוטית הזאת, 63% מהישראלים מאמינים שהקנייה באינטרנט משתלמת יותר ביחס לקנייה בקניון ו-75% מציבור הקונים מאמינים שהקנייה באינטרנט היא פתרון טוב להתמודדות עם יוקר המחייה בישראל. בכל זאת, רוב הקניות (62%) של הישראלים נערכות עדיין בקניון. המגמה שונה בקרב גברים ובקרב גילאי 18-54, שקונים יותר ברשת מאשר בקניון הפיזי.

נראה שהסיבה העיקרית לביקור באינטרנט היא לצורך קנייה ספציפית (69%), בעוד שבקניונים הקנייה הספציפית מגיעה ל-33%, כאשר השופינג הכללי (32%) והבילוי (24%) מגיעים אחר כך. בסך הכול נראה שהישראלים מעדיפים לצורך שופינג כללי את הקניון על פני האינטרנט (45% אונליין לעומת 62% בחנויות הפיזיות), בעוד שבסיילים, ההעדפה היא לאינטרנט על פני הקניון (60% לעומת 42%).

החיסרון של הרשת – היתרון של הקניון

מהמחקר עולה שהחיסרון הבולט של הקניות באינטרנט הוא גם היתרון של הקניון – חוסר היכולת לגעת בסחורה (52%). מנגד, הציבור הישראלי מוצא כמה יתרונות בקנייה באינטרנט: היא מאפשרת היצמדות לתקציב מתוכנן, לפי 81% מהקונים, והשירות ברשת נתפס כטוב יותר מאשר זה שבקניונים – הוא קיבל את הציון 7.7 לעומת 7.3. מרבית הקונים בקניון (57%) אף דיווחו שלרוב, כשהם קונים בקניון, סך ההוצאה שלהם גבוה מהתקציב שאותו תכננו מראש להוציא.

עוד נתון מעניין מעלה שלמרות הסטיגמות, הגברים הישראלים בזבזנים יותר מהנשים: הנשים מוציאות באינטרנט בממוצע 382 שקלים לקנייה לעומת 499 שקלים שמוציאים הגברים, ובקניון – נשים מוציאות בממוצע כ-409 שקלים, וגברים – 518 שקלים.

מה קונים יותר בקניון – ומה באינטרנט?

גם קטגוריות הקנייה שונות בין שני המרחבים: לפי המחקר, הישראלים קונים בקניונים יותר בקטגוריות אופנה, מוצרי סופרמרקט, אקססוריז לבית, מוצרי קוסמטיקה, מוזיקה, תכשיטים, ציוד ספורט וקמפינג, ומוצרי תינוקות וילדים. לעומת זאת, כרטיסי קולנוע וגאדג'טים נקנים יותר באינטרנט.

לדברי אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay בישראל, "הטכנולוגיה משנה דפוסים והרגלי צריכה של צרכנים, ויתרונו הגדול של תחום המסחר המקוון טמון בכוחו לטשטש את הגבולות הפיזיים ולאפשר לכל אדם מסחר קל ונוח מכל מקום בעולם ובלחיצת כפתור. המחקר שלנו מראה שהישראלים נהנים מאוד לבקר בקניונים ורואים בהם מקומות לבילוי ופנאי, בנוסף למקומות שבהם עורכים קניות. לעומת זאת, חוזקו של האינטרנט טמון בהיצע המוצרים המגוון ובחיסכון כספי – שני פרמטרים משמעותיים לצרכנים הישראלים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קונה נבונה

    קונה נבונה מצאה לאחרונה אתר נפלא לחובבות אופנה

אירועים קרובים