חוק חדש בבריטניה מרחיב את סמכויות הפיקוח אחרי האזרחים

בעיקרו, מחייב החוק את ספקי האינטרנט לשמור את רשומות הגולשים במשך שנה לפחות, ומגדיר רשימה ארוכה של גופים שיכולים לקבל גישה לכך - ממשרדי ממשלה והמשטרה ועד גופים האמונים על בריאות הציבור

הגדלה ובהרף עין. אילוסטרציה: BigStock

חוק חדש שאושר אתמול (ג') בבריטניה מרחיב את סמכויות הפיקוח אחרי אזרחי הממלכה. Investigatory Powers Act עלה לראשונה כהצעת חוק בנובמבר 2015 וקיבל את אישור המלכה.

החוק מספק כמה כלים לרשויות הביטחון והמודיעין. בעיקרו, מחייב החוק את ספקי האינטרנט לשמור את רשומות הגולשים במשך שנה לפחות, ומגדיר רשימה ארוכה של גופים שיכולים לקבל גישה לכך – ממשרדי ממשלה והמשטרה ועד גופים האמונים על בריאות הציבור בכל הנוגע למוצרים חקלאיים ומזון.

בנוסף לכך, החוק קובע מסגרת שיפוטית חדשה, שבמסגרתה יחויבו חברות לציית לדרישות מעקב מצד אותם גופי ביטחון ומשרדי ממשלה. כך, למשל, אותן חברות יחויבו לפרוץ לטלפונים סלולריים של משתמשים בהתאם לבקשות – מהלך שיאפשר לאסוף מידע על תושבי בריטניה יותר מאי פעם.

אמבר רוד, שרת הפנים שהחליפה את תרזה מיי – מתומכות החוק עוד מראשיתו וכיום ראשת הממשלה – אמרה כי מדובר בצורך השעה. "לממשלה ברור כי בשעה של איום רב על הביטחון הלאומי, חיוני כי לרשויות אכיפת החוק, הביטחון והמודיעין יהיו את הכלים לשמור על ביטחון האנשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים