בנק הפועלים מיישם אסטרטגיה חדשה בפיתוח שירותים דיגיטליים ללקוחותיו

הבנק מקים צוותי עבודה המורכבים מאנשי פיתוח שלו, שמטרתם להציע רעיונות חדשניים ● הפיתוח הראשון: אפליקצית BIT, שמאפשרת ללקוחות כל הבנקים להעביר כספים

אבי כוכבא, משנה למנכ"ל והממונה על חטיבת החדשנות של בנק הפועלים. צילום: פלי הנמר

בנק הפועלים מיישם מזה כמה חודשים אסטרטגיה חדשה לפיתוח שירותים דיגיטליים חדשים ללקוחותיו. הבנק מקים צוותי עבודה המורכבים מאנשי פיתוח, הלקוחות הפנימיים שלו, שמטרתם להציע רעיונות חדשניים.

החידוש הוא שזמן הפיתוח מרגע שהתקבלה ההחלטה לאמץ את הרעיון ועד ליישומו בפועל צריך להיות קצר ביותר – ברמה של שבועות בודדים. המיזם נעשה במסגרת חטיבת החדשנות של בנק הפועלים, בראשותו של אבי כוכבא.

דוגמה לכך היא האפליקציה החדשה עליה הכריז הבנק השבוע, BIT, שמאפשרת ללקוחות כל הבנקים להעביר כסף באמצעות הסמארטפון בצורה מהירה ופשוטה. "זיהינו צורך בסיסי של אנשים שנתקעים בלי מזומן בסיטואציות שונות ולא יכולים להעביר כסף למישהו אחר", אמר כוכבא. "לקוחות דיווחו שהם זקוקים לפתרון טכנולוגי פשוט ומהיר לביצוע התשלומים ברמה יומית".

לדבריו, הייחודיות של האפליקציה הזו לעומת אפליקציות אחרות שמאפשרות תשלומים באמצעות הסלולר היא בכך שתהליך הרישום אליה קצר ובכך שלא משנה באיזה בנק מעביר או מקבל הכסף מנהל את חשבונותיו.

כוכבא הסביר ש-"הזיכוי מבוצע מידית לחשבון הבנק של מי שאליו מעבירים, ואילו מבצע ההעברה יחויב רק במועד החיוב של כרטיס האשראי שלו".

"מפעל דיגיטלי"

העבודה בצוותי הפיתוח האג'יליים הללו נקראת עבודה סביב שלחנות, או מפעל דיגיטלי (Digital Factory). כרגע פועלים ארבעה צוותי פיתוח, כולם במבנה של הבנק בתל אביב, והכוונה היא להרחיב את הפעילות.

"הבנו שבעידן הנוכחי, זמן ההגעה של חדשנות לשוק הוא קריטי", אמר כוכבא. "בתהליכים רגילים, פיתוח שירותים שונים אורך זמן רב, בגלל אופי המבנה של מוסד פיננסי. חברי הצוותים האלה, שבהם כל אחד מביא לשולחן את הניסיון ואת הידע שלו, והטכנולוגיה מתחברים לפרויקט שזמן עלייתו לאוויר צריך להיות מהיר. נכון לעכשיו פותחה הגרסה הראשונה של אפליקציית BIT ובקרוב יהיו לה תוספות. כמו כן, צוותי החשיבה והפיתוח בשולחנות האחרים עובדים על חידושים נוספים".

לדבריו, העבודה סביב שולחנות עם צוותים ייעודיים היא חלק מהאסטרטגיה העדכנית של בנק הפועלים בכל מה שקשור לבנקאות הדיגיטלית. "בסיס האסטרטגיה הזו הוא אישי, אנושי, טכנולוגי", אמר כוכבא. "אנחנו מבינים שקהל הלקוחות שלנו לא עשוי ממקשה אחת, שהוא כולל רבדים שונים של אנשים ושתפקידנו הוא לתת מענה לצרכים היום יומיים שלהם, תוך שילוב טכנולוגיה, בתנאי שהיא תהיה פשוטה וקלה להפעלה. BIT היא דוגמה קלאסית לכך".

הוא ציין כי בשנה הבאה עומדים על הפרק קידום ומימוש המיזם המשותף לבנק עם סיסקו (Cisco) בתחום האנליטיקה והמשך פעילות הפינטק, שבמסגרתה הבנק בוחן פתרונות שמוצעים לו על ידי סטארט-אפים והוא מאמץ חלק מהם, כחלק מהשירותים שהוא מציע ללקוחותיו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים