גם ה-FBI קובע: רוסיה התערבה בבחירות בארה"ב – באמצעות מתקפות סייבר

ראש סוכנות הביון, ג'יימס קומי, מצטרף להערכת מקבילו ב-CIA שלפיה השלטון במוסקבה מימן מתקפות האקרים - כדי להביא לבחירתו של טראמפ ולערער על שיטת הבחירות האמריקנית

ג'יימס קומי, לשעבר ראש ה-FBI. צילום: ה-FBI, מתוך ויקיפדיה

לא רק ראש ה-CIA: הקביעה כי רוסיה התערבה בבחירות האחרונות בארצות הברית באמצעות מתקפות סייבר זוכה החל מסוף השבוע לתמיכתו של ראש ה-FBI, ג'יימס קומי. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בעצמו האשים בכך את רוסיה, בדברים שנשא בסוף השבוע.

המסקנה החד משמעית של גופי הביון האמריקניים היא שולדימיר פוטין הורה לאנשיו להפריע באמצעות מתקפות סייבר למהלך התקין של הבחירות – לא רק במטרה לגרום בסופו של דבר לבחירה במועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ, אלא גם כדי לקעקע את הבסיס לצורת ותהליך הבחירות האמריקניים בכלל.

טראמפ עצמו כבר הודיע שמבחינתו מדובר בקביעה מגוחכת, אבל מולו עומדים שלושה: ראש ה-FBI ומנהל הביון הלאומי של ארצות הברית (DNI), ג'יימס קלאפר, הודיעו שהם מסכימים להערכה של ה-CIA שזה בדיוק מה שקרה. ראש ה-CIA, ג'ון ברנן, אף יצא בהכרזה בשם השלושה. "מוקדם יותר השבוע נפגשתי בנפרד עם קומי ועם קלאפר, ויש הסכמה חזקה בינינו על ההיקף, הטבע והמטרה של ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות שלנו", אמר.

הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית המפסידה, חזרה אף היא על ההאשמה שהאקרים ממומנים בידי פוטין פגעו במסע הבחירות שלה. היא אף טענה שמדובר בנקמה אישית שלו נגדה, בגין טענתה מ-2011, כשהייתה מזכירת המדינה, שהבחירות לפרלמנט ברוסיה "לא היו חופשיות ולא הוגנות".

כך או כך, אין ספק שמדובר בתהליכים ובבדיקות שיימשכו זמן רב. עדיין לא ברור כיצד בסוף יבחר הנשיא החדש, טראמפ, להתייחס אליהן ולנתונים שיוצגו בפניו, שלכאורה צפויים לערער על בחירתו.
יצוין כי הרוסים הכחישו כל התערבות בהליך הבחירות בארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים