הורדתם Java בחינם? כעת תוציאו את הארנק

אורקל תתבע כספים ממשתמשי Java, שלכאורה משתמשים בה שלא בהתאם לרישיון שלהם ● מדובר על שימוש ב-Java SE עם תעריפים בין 30 ל-400 דולר למשתמש, ומ-5,000 עד 15 אלף דולר לרישיון עבור מעבד

מעוררת קרבות. Java

אורקל (Oracle) שכרה באופן גלובלי את שירותיהם של למעלה מ-20 אנשים שמטרתם היחידה היא לתבוע כספים ממשתמשי Java שלכאורה משתמשים בה שלא בהתאם לרישיון שלהם.

לפי הרג'יסטר (Register) אנשים אלו פועלים תחת חטיבת "שירותי ניהול הרישיונות" של אורקל, שניגשת לתחום רישוי ה-Java לראשונה מאז רכישת סאן מיקרוסיסטמס (Sun Microsystems) לפני יותר משש שנים. ולא, מתברר שלא מדובר ברישיון חינם לחלוטין, אם מישהו חשב שכך עד עתה.

ככל הנראה מדובר על שימוש ב-Java SE עם תעריפים שמציינים דרישות שנעות בין 30 ל-400 דולר למשתמש ומ-5,000 עד 15 אלף דולר לרישיון עבור מעבד. לפי האתר נודע לו על חברה לה למעלה מ-80 אלף מחשבי PC, שכבר קיבלה מאורקל הודעה שהיא עוברת על תנאי הרישוי, ועל חברה נוספת שענקית בסיסי הנתונים דרשה ממנה 100 אלף דולר, והסתפקה בסוף ב-30 אלף דולר לאחר מספר דיונים.

אנשים גם לא מודעים למצב

לפי מספר מומחים, שביקשו להישאר בעילום שם, יש לחשוב היטב לפני הורדה של Java SE, וכן מי שכבר הוריד – חייב לבדוק היטב את השימושים שלו ולעשות זאת לפני ששירותי ניהול הרישיונות של אורקל יגיעו אליו. "אורקל החליטה להפוך את זה למטרה", אמר אחד מהם. "וזה כולם, כולל שותפים".

Java SE, לפי אורקל, חופשית לשימוש לצורך "מחשוב למטרה כללית", וזה אמור לכסות התקנים כמו מחשבים שולחניים, ניידים, טלפונים חכמים וטאבלטים, אבל רק כל עוד הם לא נמצאים בשימוש כחלק ממערכות חכמות.

לפי אורקל, אם בנגן Blu-ray משובצת הערכה, הוא כן חייב בתשלום. הבעיה היא שבמקביל ל-Java SE מורדים גם כמה כלים שאינם חינמיים לשימוש, ואין דרך להפריד בהורדה ביניהם, והבעיה היא שאנשים גם לא מודעים לכך.

אז מה הדרך? "אם אתם מורידים Java, אתם מקבלים הכל – וזה אומר שאתם צריכים לוודא שאתם מתקינים רק את הרכיבים שאתם רשאים להשתמש בהם, ואתם צריכים להסיר את כל מה שלא", אמר מומחה אנונימי אחר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים