עם חשיפת היסטוריית הפריצות של יאהו – וריזון דורשת עסקה הוגנת יותר

ענקית הטלקומוניקציה מאיימת לפנות לבית המשפט בכדי לבטל את העסקה, אם דרישתה להפחתת הסכום לא תיענה בחיוב

תוצאות שליליות, אבל המשקיעים מרוצים. וריזון

וריזון (Verizon) שאמורה לרכוש את עסקי הליבה של יאהו (Yahoo) בתמורה ל-4.8 מיליארדי דולרים, כפי שסוכם בין הצדדים בחודש יולי האחרון, מגיבה לאינפורמציה החדשה אודות פריצות הסייבר העצומות שחוותה יאהו בשנים האחרונות.

על פי הנתונים שנחשפו בסוף השבוע – לאחר חקירה מחודשת של המקרים שביצעו חוקרים ומחוקקים פדרליים – הפרת הנתונים שהתבצעה ביאהו ב-2013, ושפגעה בכמיליארד ממשתמשיה, היא ההפרה הידועה הגדולה ביותר בהיסטוריה. אל ההפרה הזו חוברת הפרה נוספת שחלה בחודש ספטמבר, ושהשפיעה על 500 מיליון חשבונות.

בנוסף הסתבר כי יאהו לא טרחה ליידע את הרוכשת העתידית שלה בנוגע לפריצות ולמימדיהן האסטרונומיים.

בתגובה לביקורת על אמצעי האבטחה של החברה אמר דובר יאהו ביום חמישי כי "אנחנו מחויבים לשמור על המשתמשים שלנו מאובטחים, הן על ידי חתירה מתמדת להקדים תמיד את האיומים המקוונים התכופים, והן בשמירת המשתמשים והפלטפורמות שלנו מאובטחים".

לתקן את ההסכם שישקף את הנזק הכלכלי שגרמו הפריצות

כעת מנסה וריזון לשכנע את יאהו לתקן את תנאי הסכם הרכישה בכדי שישקף את הנזק הכלכלי שגרמו שתי הפריצות לערך החברה, כך על פי אנשים המקורבים לנושא. על פי אדם אחר שמכיר את המצב, ספקית האינטרנט הגדולה ביותר בארצות הברית עדיין מעוניינת בעסקה, אבל היא מחפשת "ויתורים משמעותיים" לאור ההפרה האחרונה.

כשנשאל באחרונה על מעמדה של העסקה, ענה דובר יאהו כי "אנו בטוחים בשווי של יאהו ואנחנו ממשיכים לעבוד לקראת אינטגרציה עם וריזון".

עדיין בוחנת את ההשפעות

כבר באוקטובר, לאחר היוודע דבר הפריצה הקודמת, אמרה וריזון שהיא בוחנת מחדש את העסקה לאור הגילוי. אחרי חשיפת ההפרה השנייה והכפולה בהיקפה, אמרה ענקית הטלקום כי היא תבדוק "את ההשפעה של ההתפתחות החדשה הזו לפני שתגיע למסקנות סופיות כלשהן".

גורמים המכירים את הנושא, ושביקשו להישאר אנונימיים, טוענים כי החברה איימה לפנות לבית המשפט בכדי לבטל כליל את העסקה אם דרישותיה לא יתקבלו. פרטי המשא ומתן נותרים בינתיים חסויים, ו-וריזון סירבה לספק מידע נוסף מלבד ההצרה שלה מסוף השבוע.

יאהו תצטרך ככל הנראה לערוך ויתורים

יצוין כי בית המשפט בדלוור לא מצא מעולם השפעה שלילית מהותית שהתרחשה שתאפשר לחברות לסיים הסכם מיזוג. עם זאת, האיום של תביעה משפטית בנושא נוצל בעבר בהצלחה על ידי חברות במהלך מו"מים על עסקות, ומומחים אמרו כי יאהו תצטרך ככל הנראה לשתף פעולה עם כמה וכמה ויתורים, בהתחשב בהיקפן של פרצות אבטחת הסייבר.

משא ומתן מחודש על תג המחיר של העסקה יהיה התסריט הפשוט אך גם הפחות סביר, וזאת מכיוון שהשפעתן של הפרות הנתונים לא תהיה ברורה במשך זמן מה, כך על פי אריק גורדון, פרופסור ב-Ross School of Business של אוניברסיטת מישיגן.

סביר יותר שיאהו תסכים לפצות את וריזון לאחר סגירת העסקה, בהתבסס על תוצאות ונזקי ההפרות שיתגלו בעתיד. שתי החברות יכולות גם להסכים לדחות את מועד סגירת העסקה, בכדי לאפשר זמן רב יותר לניתוח וסיכום המידע אודות ההשפעה של הפרות, הציע גורדון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים