צפו: הסטודנט שעקב אחרי גנב הסמארטפון שלו – ועשה מזה סרט תעודה

אנתוני ון דר מיר ההולנדי רצה לדעת מי אחראי לגל גניבות של סמארטפונים באמסטרדם - והשתמש לצורך כך במכשיר שלו ● התוצאה: סרט מרתק

גנב סמארטפון - והפך ל-"כוכב" סרט תיעודי. צילום אילוסטרציה: BigStock

לפני זמן לא רב מדי ישב לו אנתוני ון דר מיר, סטודנט לקולנוע מהולנד, במסעדה באמסטרדם, כשלפתע נעלם מכשיר ה-iPhone שלו. הוא הגיש תלונה על הגניבה, אך ללא תוצאות. הגנב הוציא את כרטיס ה-SIM מהמכשיר וניתק אותו מהאינטרנט. הלך המכשיר.

לפי הרישומים של משטרת הולנד, מדי שבוע נגנבים בממוצע כ-300 סמארטפונים – מרביתם ללא שוב. ון דר מיר נתקף תשוקה לדעת מי גונב את כל הטלפונים ולאן הם מגיעים, והחליט לבדוק זאת. הסטודנט לקולנוע הטמיע בסמארטפון שלו תוכנת ריגול, שבאמצעותה יוכל לדעת מה קורה עם הגנב ולהכיר אותו "באופן אישי".

ון דר מיר השתמש בתוכנת הריגול Cerberus, שאפשרה לו גישה לא רק למיקומו של המכשיר, אלא גם למידע שבו ולפעילות שלו. כלומר, הוא יכול היה להגיע לכל קובץ שאוחסן במכשיר ולהשתמש במצלמה ובמיקרופון שלו, כדי לעקוב אחרי הגנב ולהאזין לו.

במשך ארבעה ימים ניסה ון דר מיר לגרום לכך שמישהו יגנוב את המכשיר, עד שמישהו לבסוף "נכנע" לפיתוי וגנב אותו. במהלך השבועיים שלאחר מכן, עקב הסטודנט בחשאי אחר הגנב ברחבי אמסטרדם ותיעד כל צעד שלו – והפך את הצילומים לסרט תיעודי באורך 22 דקות.

הסרט Find My Phone הוא התוצאה. מפחיד ומרטיט כאחד – סרט התעודה הזה הוא חקירה אינטימית של חייו ודמותו של גנב מבעד לעדשת הטכנולוגיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים