צוקרברג משנה גישה: "אנחנו כלי תקשורת לא מסורתי"

בעוד שבעבר טען המייסד והמנכ"ל שפייסבוק היא "חברת טכנולוגיה, לא חברת תקשורת", בשיחת "סיכום השנה" הוא שינה את גישתו

מארק צוקרברג ושריל סנדברג בשיחת סיכום השנה. צילום: פייסבוק

מייסד ומנכ"ל פייסבוק (Facebook), מארק צוקרברג, התיישב אתמול (ד') לשיחה עם סמנכ"לית התפעול של הרשת החברתית הגדולה בעולם, שריל סנדברג, בראיון ששודר, איך לא, ב-Facebook Live. נכון לכתיבת שורות אלה, זכתה שיחת "סיכום השנה" המסורתית בין השניים ליותר משני מיליון צפיות.

"פייסבוק היא פלטפורמה חדשה, זו לא עוד חברת טכנולוגיה מסורתית", הדגיש המיליארד היהודי, בשיחה שנמשכה 20 דקות. הוא אמר דברים ברוח דומה בשבוע שעבר, אז התייחס למאבק של החברה בחדשות המזויפות (Fake news), ששטפו את הפיד של המשתמשים, בעיקר בארצות הברית, והפכו למכה עולמית שרבים טוענים שאף השפיעה על תוצאות הבחירות לנשיאות בחודש שעבר.

ואולם, הפעם צוקרברג התייחס בדבריו לגודל החברה ולגודל השעה. "אנחנו לא חברת מדיה מסורתית. יצרנו טכנולוגיה ואנחנו חשים אחריות לגבי איך ישתמשו בה", אמר.

דברים אלה הם יותר מסתם אנקדוטה, אלא כנראה שינוי בתפישתו של אחד האנשים המשפיעים בעולם. כך, לפני ארבעה חודשים, בביקורו ברומא, התבקש צוקרברג על ידי האפיפיור שפייסבוק תשלוט בתכנים בצורה משמעותית יותר ובתגובה אמר כי "אנחנו חברה טכנולוגית, לא חברת תקשורת".

Live with SherylLive with Sheryl reflecting on 2016 and looking forward to the new year.

Posted by Mark Zuckerberg on Wednesday, December 21, 2016

במילים אחרות, צוקרברג מתח אז גבול בין פייסבוק לחברת הוצאה לאור. לפי דיווח ברויטרס (Reuters), הוא אמר לאפיפיור באותו המעמד כי "העולם צריך כלי תקשורת (News companies), אך גם פלטפורמות טכנולוגיות, כמו שאנחנו עושים, ואנחנו לוקחים את תפקידנו ברצינות רבה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים