סקר: רוב הישראלים חוששים מאיומי אבטחה בסלולר – אבל לא מתמגנים

70% מהישראלים מודעים לנזקים שעלולים להיגרם כתוצאה מגלישה לא בטוחה בסלולר, אבל רק 45% נוקטים באמצעי הגנה כלשהו - כך עולה מסקר שנערך עבור פלאפון

צילום אילוסטרציה: BigStock

רוב הישראלים חוששים שאיומי אבטחת מידע בסלולר יפגעו בהם, אבל רק מיעוט מהם עושים כדי למנוע אותם – כך עולה מסקר שערכה IPSOS עבור פלאפון. הסקר נערך מוקדם יותר החודש בקרב מדגם מייצג של 505 איש.

הנתונים מראים שרוב זמן הגלישה בישראל – 60% – מתבצע ברשת הסלולר ולא באמצעות מחשבים אישיים לסוגיהם. יותר מ-70% מודעים לנזקים שעלולים להיגרם כתוצאה מגלישה לא בטוחה ו-83% חוששים מהשפעותיו, כגון גניבת פרטים אישיים וחדירה לפרטיות, אבל רק 45% נוקטים באמצעי הגנה כלשהו כדי להגן על המידע במכשיר. עם זאת, יצוין כי רק 14% חוששים מאיומי כופר, שהולכים וצוברים תאוצה.

עוד עולה מהסקר שכשליש מהישראלים מכירים מישהו שנפגע מאיומי אבטחה.

שירות הגנה חדש

הסקר נערך לכבוד השקת שירות פלאפון סייבר, שפלאפון משיקה היום (ב') בחינם לכל לקוחות ה-Post Paid שלה, למעט מנויי CDMA, הגולשים ברשת של החברה באופן אוטומטי. מפלאפון נמסר כי מדובר בפתרון טכנולוגי שמאפשר להגן על המנויים שמבצעים גלישה סלולרית מפני תוכנות זדוניות.

השירות מכיל רכיב אנטי פישינג נגד אתרים מתחזים והונאות; הגנה מפני ניסיונות לגניבת מידע ופרטים אישיים; סריקה וחסימה של קישורים חשודים ברשת; הגנה מפני בקשות מידע מזויפות; ורכיב Anti Malware, המגן מחדירה של נוזקות, וירוסים, תולעים, סוסים טרויאניים, רוגלות למכשיר ועוד.

פלאפון סייבר מבוסס על פתרון של אלוט תקשורת, שפעיל גם ברשתות של מפעילות סלולריות בעולם כגון וודפון (Vodafone).

על פי החברה, השירות לא משפיע על זמן הסוללה וביצועי המכשיר, והוא תקף גם בעת שהותם של הלקוחות בחו"ל. הוא מאפשר הגדרה פרסונלית של רמת ההגנה הרצויה – החל מרמה שבה מנגנון האבטחה כבוי, דרך הגנה מתקדמת ועד להגנה מחמירה. ניתן יהיה לנהל את רמות האבטחה באמצעות כניסה בכל עת לפורטל פלאפון סייבר, שאף יספק מידע בנושא.

אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק של פלאפון, אמר ש-"איומי הסייבר הרבים והמגוונים הרווחים בגלישה בסלולר הפכו לבעיה כלל עולמית ומחייבים שינוי תפיסה. פלאפון סייבר מעניק פתרון טכנולוגי והגנה רשתית לכל משתמש על הרשת הסלולרית של פלאפון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים