מתיחה אלחוטית כמעט שהסתיימה רע לטיסה בארצות הברית

טיסה אמריקנית השתבשה ומסלולה כמעט הוסט לצורך נחיתת חירום לאחר שנוסע שינה את הכינוי של המכשיר שלו ב-Wi-Fi לשמו של הפאבלט המסוכן Galaxy Note 7

שלא נדע. אילוסטרציה: BigStock

כזכור, משרד התחבורה האמריקני (US Department of Transportation) אסר על הבאתם של הסמארטפונים האולטרה-בעייתיים מסוג Galaxy Note 7 של סמסונג (Samsung) לטיסות, לאחר שמספר מכשירים עלו באש, ומחשש לחיי הנוסעים.

לאחרונה השתבשה התנהלותה של טיסה אמריקנית, ואפילו עלה חשש שהמטוס יאלץ לנחות בשדה קרוב, לאחר חשד שמכשיר מהסוג המוחרם נמצא עליה.

החברה הדרום-קוריאנית אמנם הודיעה מזמן על ריקול לכלל המכשירים המסוכנים, אבל קיימים עדיין מספר לא מבוטל של משתמשים בארצות הברית ובאוסטרליה שטרם החזירו את מכשיריהם, כך שהסיכוי שנייד מהסוג הפרובלמטי ימצא על המטוס אינו מופרך לגמרי.

את חלון ההזדמנויות הזה ניצל נוסע "שובב" ששינה את השם של ההתקן האלחוטי SSID שלו לשם מעורר הדאגה, וכל זאת רק לצורך מתיחה.

שלל ציוצים מרגעים מפחידים במהלך הטיסה

לוקאס וודג'האוסקי, שהיה בטיסת וירג'ין אמריקה (Virgin America) מספר 358 מסן פרנסיסקו לבוסטון, אמר ל-BBC News כי צילם את ה-hotspot לאחר שהבחין בו, כשפתח את המחשב הנייד שלו.

בעקבות הגילוי, לכאורה, של הפאבלט המתפוצץ על המטוס, נקראו לכל הנוסעים עם ה-Note 7 ללחוץ על כפתור השיחה שלהם. וודג'האוסקי המבוהל צייץ בטוויטר (Twitter) על ההכרזות של צוות טיסת הלילה המאוחרת, לאחר שהטייס הזהיר את הנוסעים שהטיסה עלולה לבצע נחיתת חירום אם המטוס ימריא כשהמכשיר המסוכן עליו.

זה לא היה ה-GN7

"זו אינה בדיחה. אנחנו הולכים להדליק את האורות ולחפש בתיקים של כולם עד שנמצא אותו", הודיע הצוות במערכת הכריזה של המטוס. "כאן הקברניט. ככל הנראה המטוס עומד להיות מוסט וייערך בו חיפוש אם אף אחד לא יתוודה בקרוב", הצטרף גם הטייס לאיומים.

לדברי ווודג'האוסקי, רק לאחר שהנוסע שביצע את המתיחה התוודה והסביר את שעולל, הודיע צוות הטיסה: "גבירותיי ורבותיי, מצאנו את המכשיר ולמרבה המזל רק השם שלו שונה. זה לא היה ה-GN7".

שדה התעופה היה כמרקחה

עורכת הביקורות והחדשות אודות מוצרי אפל (Apple) באתר iMore, סרניטי קולדוול, הייתה בשדה התעופה שבו נחת המטוס, עת המתינה לטיסה שלה. היא פרסמה סדרת ציוצים כשהגיעה לשער העלייה למטוס.

"כשהגעתי לשדה התעופה היום, מצאתי תור עצום של אנשים בדלפק לשער שלי. מסתבר שהטיסה בוטלה", היא כתבה אבל לאחר זמן מה חל שינוי במצב וקולדוול צייצה שוב: "זה לקח כשעתיים עד שכולם הגיעו למסלולים שלהם והיו מסודרים סוף סוף. ואז הלכנו לעבר השערים החדשים וצוות שלנו הגיע".

"הם מסתובבים בזמן שאנחנו מחכים להתחיל בבורדינג, ואחד מהם פולט: אתה יודע למה הטיסה של תשע בוטלה? המטוס היה באמצע הטיסה כאשר דיילת שמה לב לנקודה חמה של Wi-Fi עם השם Samsung Galaxy Note 7. וכל השאר עשו פרצוף מזועזע", צייצה העורכת.

הנוסע ששוחח עם ה-BBC News אמר כי לדעתו לא נעשתה כל פעולה נוספת כסנקציה כנגד הנוסע הבדחן. Virgin America טרם סיפקה תגובה לתקרית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים