הרגו את בריטני ספירס בטוויטר

אפשר להירגע - בריטני עדיין חיה ובועטת, למרות מתיחה מצייצת שדיווחה על מותה בטרם עת של הזמרת המפורסמת ● ייתכן שגם חשבונו של בוב דילן היה קורבן לתופעה שמעוררת תהיות: האם ידם של OurMine הייתה שוב במעל?

אה, אני בחיים? בריטני ספירס בבלבלות. צילום: BigStock

קבוצת ההאקרים OurMine הוכיחה כבר שטוויטר (Twitter) אינה זירה בטוחה, כשפרצה לחשבונות של מגה-בכירים רבים מעמק הסיליקון, ביניהם אפילו מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי בכבודו ובעצמו, כמו גם לחשבונן הרשמי של הענקיות האמריקניותנטפליקס (Netflix) ומארוול (Marvell). עכשיו גורם עלום מכה בטוויטר שנית, וללא רחמים.

במהלך יום האתמול (ב') פרסם חשבון הטוויטר של סוני מיוזיק (Sony Music), שככל הנראה נפרץ, שני ציוצים שבהם הודיע שבריטני ספירס מתה.

בציוץ הראשון נכתב: RIP @britneyspears #RIPBritney 1981-2016. ואילו בציוץ השני, היותר מילולי, נכתבו הדברים: "בריטני ספירס נהרגה בטעות! נספר לכם יותר בקרוב", ושוב צורף להודעה ההאשטג #RIPBritney.

ייתכן כי חשבון הטוויטר הרשמי של בוב דילן הושפע גם הוא מפריצה דומה של אותו מקור. החשבון פרסם את הציוץ: "נוחי על משכבך בשלום britneyspears@" בערך באותו הזמן שבו פורסמו הציוצים מהחשבון של סוני.

בטוח שחשבונם נפרץ

נציג מטעם ספירס מיהר לספר ל-CNN כי כוכבת הפופ בחיים. "אני מניח שחשבונם נפרץ", אמר מנהלה של ספירס, אדם לבר, ל- CNN. "לא דיברתי עם אף אחד לעת עתה, עוד אבל אני בטוח שחשבונם נפרץ. בריטני בסדר גמור. היו כמה ליצני אינטרנט לאורך השנים שפרסמו טענות דומות על מותה, אבל אף פעם לא מחשבון רשמי של סוני מיוזיק בטוויטר".

מנהלת תחום התקשורת הגלובלי בסוני מיוזיק, ליז יאנג, חזרה ואמרה ל-CNN שוב ושוב שאין לה תגובה לדברים.

למתיחה האכזרית נפלו קרבן לא רק ספירס עצמה וסוני מיוזיק, אלא גם לפחות כלי תקשורת אחד שמיהר לפרסם את ה"חדשות" לפני שבירר אם הן אמיתיות.

ה-Mirror Online הבריטי פרסם מאמר שהחל בדיווח: "בריטני ספירס מתה, על פי סוני מיוזיק", וזאת לפני שקרוב לתחתית המאמר צוינה ההסתייגות: "עם זאת, נראה כי חשבון סוני בטוויטר נפרץ". המאמר עודכן מאוחר יותר בכדי להבהיר כי הסיפור היה מתיחה.

יש הטוענים כי הציוצים מחשבונה של סוני נראים כקשורים ל-OurMine, אולם קבוצת ההאקרים טוענת כי לא הפעם הפריצות אינן מתוצרתם, אלא מלאכתה של קבוצת אבטחה שבודקת חשבונות בכדי לראות אם הם מאובטחים – שיטה ש-OurMine דווקא נוהגת לאמץ לרוב, כאמצעי פרסום בעבור שירותי אבטחה שהיא מציעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים